Flinke reeks ongevallen door gladheid

Toegevoegd: 13-12-2018, 12.18 uur
Met name op Tholen was het vanochtend erg glad.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

MIDDELBURG - Gladheid heeft vanochtend op tal van plaatsen in Zeeland voor ongevallen gezorgd. Bij de hulpdiensten werden meer dan 15 aanrijdingen gemeld. Hierbij raakten ook enkele personen gewond.

Op Tholen gebeurden zeker acht ongevallen. Net voor de Oesterdam (N659) raakten rond 05.40 uur kort na elkaar twee auto’s van de weg. Eén hiervan raakte te water en één persoon raakte gewond. Later ging het nog mis op de Oud Vossemeersedijk (N656) bij Tholen, de Joanna Mariapolder (N658) bij Sint Annaland en de Stavenisseweg (N286) in Stavenisse. Op de locatie in Sint-Annaland was ook sprake van twee auto’s die onafhankelijk van elkaar van de weg raakten.

De bestuurder van het ongeluk op de Oud Vossemeersedijk kon ter plekke worden behandeld. De automobilist van het ongeluk in Stavenisse werd per ambulance afgevoerd. Rond 08.30 uur raakte bij de Oesterdam opnieuw een auto van de weg. Dit voertuig kwam op zijn kop tot stilstand maar ondanks dat de brandweer werd opgeroepen bleek de situatie mee te vallen. In de tussentijd was even verderop overigens ook al een andere auto van de weg gegleden.

In Zierikzee was kort voor 09.00 uur een ongeluk op de kruising van de Haringvlietstraat en de Grevelingenstraat. In Ritthem kwam rond 08.30 uur een bromfietser ten val. Dat gebeurde op de Moeringweg. Bij de Joossesweg in Westkapelle kwam rond 08.45 uur bij de kruising met de Grintweg een auto in een greppel terecht.

Ook op de A58 was het een paar keer raak. Rond 06.55 uur gebeurde bij knooppunt De Poel een ongeval op de oprit naar de snelweg richting Bergen op Zoom. Bergingsbedrijf De Moor werd opgeroepen om te takelen. Rond 08.05 uur ging het op dezelfde locatie weer mis. Ook hier werd bergingsbedrijf De Moor ter plekke gevraagd.

Op de snelweg van Vlissingen richting Bergen op Zoom gebeurde kort voor 07.00 uur ter hoogte van Lewedorp ook een ongeluk. Vervolgens ging het rond 07.30 uur mis op de A58 ter hoogte van Middelburg, eveneens op de rijbaan richting Bergen op Zoom. Ter plekke kwamen verschillende voertuigen met elkaar in botsing. De weg bleef tot even voor 09.00 uur afgesloten.

Ook later op de ochtend werd nog een ongeval gebeurd. Rond 09.35 uur raakte net na de Sluiskiltunnel een voertuig van de weg bij de afrit van de N62 richting de Nieuwe Blikstraat bij Terneuzen. Bergingsbedrijf Vermaat werd ingeschakeld om de auto te takelen.

P (14-12-2018 om 14:03)
Als je goed kijkt zijn de glij partijen allemaal op N wegen.
AntiGSM (14-12-2018 om 11:06)
Beetje komisch allemaal, enkele weken geleden overal in het nieuws dat ze zoveel zout op voorraad hadden en dat ze klaar waren om te strooien. Alleen jammer dat ze het nu niet doen als het nodig is! Werkelijk levensgevaarlijke situaties overal....
Floris (13-12-2018 om 15:58)
@Lors: echt he, vanmorgen reed ik 145 en halen ze me nog in. Schandalig!
Lors (13-12-2018 om 13:09)
U rijdt te hard