Meisje (4) overleden na ongeluk Vlissingen

Toegevoegd: 28-12-2018, 09.31 uur
Het meisje overleed later in het ziekenhuis aan haar verwondingen.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

VLISSINGEN - Een 4-jarig meisje uit Vlissingen dat donderdagavond in één van de auto's zat die betrokken waren bij een ernstig ongeluk in Vlissingen, is overleden. Dat heeft de politie bekend gemaakt.

Tussen de kruisingen met het Westerzicht en de Weijevlietweg kwamen rond 17.10 uur twee personenauto's frontaal met elkaar in botsing. Dat gebeurde nadat één van de wagens op de verkeerde weghelft kwam. In deze auto zaten een 28-jarige man uit Vlissingen en het 4-jarige meisje. Zij raakten beiden zwaargewond. Het meisje is later op de avond aan haar verwondingen overleden.

De andere auto werd bestuurd door een vrouw. Zij raakte ook gewond en werd eveneens afgevoerd naar het ziekenhuis. Eén van de drie slachtoffers werd later op de avond per traumahelikopter naar Rotterdam overgebracht. Welke van de drie personen dit betrof, is niet bekend.

Onderzoek
Het onderzoek naar de toedracht van het noodlottige ongeluk loopt nog. De afdeling Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) van de politie startte na het ongeluk een uitgebreid onderzoek. Eerst werd de situatie uitgebreid gefotografeerd en vervolgens werd de exacte locatie van de voertuigen ingemeten middels GPS. In de tussentijd plaatste de gemeente Vlissingen dranghekken aan beide zijden van de Nieuwe Zuidbeekseweg om zo de weg verder af te sluiten.

Op de weg werden door de politie sporen aangetroffen die de plek van de botsing aanduidden. Naar aanleiding hiervan werd besloten om een berger de voertuigen zo op de weg te laten plaatsen dat het moment van de botsing precies werd nagebootst. Nadat dit zogeheten inpassen was uitgevoerd werden nog wat nieuwe foto’s gemaakt en vervolgens kon rond 22.00 uur worden gestart met de daadwerkelijke berging.

ADRIAN IRVINE (29-12-2018 om 20:56)
Veel sterkte aan de familie en vrienden van de 4 jarige meisje, vreselijk.
n. (28-12-2018 om 21:13)
Vreselijk om dit als ouders en familie mee te moeten maken! Ontzettend veel sterkte aan jullie toegewenst.
Michael (28-12-2018 om 12:27)
Heel veel sterkte aan de nabestaanden Kom op maat Je kunt het
Moeder (28-12-2018 om 10:23)
Vreselijk, heel veel sterkte voor allen die van haar houden....