Al tientallen uitrukken voor Zeeuwse brandweer

Toegevoegd: 31-12-2018, 23.18 uur - Update: 01-01-2019, 16.37 uur
Niet alle brandjes hoefden te worden geblust, zoals hier in Middelburg.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

MIDDELBURG - De Zeeuwse brandweer is inmiddels tientallen keren uitgerukt voor meldingen van buitenbranden. Alleen al via het alarmeringsnetwerk P2000 werden zo'n vijftig meldingen uitgegeven voor verschillende brandweerposten.

De eerste brandmelding kwam rond 11.15 uur binnen vanaf de Van Akenstraat in Nieuw- en Sint Joosland. Hier waren op een pleintje onder meer autobanden in brand gestoken. Later op de dag woedden in Nieuw- en Sint Joosland nog enkele brandjes. Bij de laatste melding, rond 21.45 uur, werden brandweerlieden bekogeld met flesjes.

Autobanden
Op verschillende plaatsen op Walcheren werden afgedankte autobanden in brand gestoken. In Arnemuiden was het meermaals raak. Deze branden gingen regelmatig gepaard met forse rookontwikkeling die tot in de weide omgeving te zien was. Op andere plaatsen ging het om kleine verstokingen van resthout, afval en kerstbomen.

Op een pleintje in de Middelburgse wijk Dauwendaele woedde maandagavond brand aan de voorzijde van een geparkeerde personenauto. Mogelijk was er sprake van brandstichting. Tot nu toe vond alleen in een schuurtje in Sint Philipsland een binnenbrand plaats. Wel woedde in Middelburg nog een brandje pal naast een woning.

Veel meldingen kwamen tot nu toe uit Arnemuiden, Middelburg, Nieuw- en Sint Joosland en Vlissingen. Opvallend is dat in tegenstelling tot in andere jaren ook de Goese brandweer al meerdere keren is uitgerukt. In Hoek is de brandweer enkele keren uitgerukt naar brandjes op het Molenplein. Bij de Oostzeedijk in Biervliet werd bij een buitenbrand ook een waterwagen ingezet.

Alarmeringen
Via P2000Zeeland.nl kunt u alle P2000-alarmeringen van de Zeeuwse hulpdiensten volgen. Tijdens de jaarwisseling worden overigens brandweerwagens regelmatig doorgestuurd dus niet alle meldingen zullen hier vermeld staan.

Wij wensen u alvast een goed en veilig 2019!

Overzicht nieuwsitems jaarwisseling:
Brand in kledingcontainer Tholen
Hulpverleners bekogeld in Nieuwland
Personenauto uitgebrand in Middelburg
Twee brandjes in één straat Oost-Souburg
Reeks uitrukken brandweer Vlissingen
Stoel in brand gestoken naast container Goes
Brandstichting op Robijnplaats Middelburg
Brand in schuurtje Sint Philipsland
Weer autobanden in brand Arnemuiden
Veel rook door brandende autobanden
Brand naast woning Windwijzer Middelburg
Fietsster gewond bij ongeluk Middelburg
Buitenbrand Van Akenstraat Nieuwland

Zeeuw (1-1-2019 om 09:44)
Vlissinger, de branden hadden helemaal niks met vuurwerk te maken! Het zijn mensen die het nodig vinden om dingen in brand te steken helaas, Dus ga dan niet over vuurwerk lopen zeuren!
Vlissinger (1-1-2019 om 01:20)
MAAAAR!!! De vuurwerkverkopen gingen weer als een speer dit jaar. Meer dan ooit te voren!! En die CO2 uitstoot van diesels hoeven we nu ook niet meer bij stil te staan. De uitstoot van dit vuurwerk is al genoeg voor een half jaar diesel rijden. Ach, het geld is weer binnen. :) Lompe wereld. Geukkig nieuwjaar!!!