Geen files

Arrestatie voor reeks brandstichtingen Goes

Toegevoegd: 24-01-2019, 10.59 uur - Update: 24-01-2019, 14.11 uur
Op 11 augustus woedde een grote brand bij de Riethoek.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

GOES - Een 18-jarige man uit Goes is maandag opgepakt op verdenking van een reeks brandstichtingen in Goes-Zuid, onder meer bij woningen aan de Buys Ballotstraat en de Beethovenlaan. Meer arrestaties worden niet uitgesloten.

De zomer woedden in de wijk diverse brandjes in schuurtjes, vuilcontainers en bij twee woningen. Omdat de politie vermoedde dat er een verband was, werd een onderzoek gestart. Omwonenden werden via brieven opgeroepen om informatie te delen.

Tijdens het onderzoek werd duidelijk dat er het gehele jaar brandjes waren gesticht. Ook kwam de nu aangehouden verdachte naar voren. Volgens de politie is hij maandag in zijn woning aangehouden en vervolgens voor verhoor overgebracht naar een politiecellencomplex. Daar heeft hij bekennende verklaringen afgelegd. Mede op grond van deze verklaringen worden meerdere aanhoudingen niet uitgesloten.

De jongeman wordt vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Pietz (25-1-2019 om 11:11)
Toen ik 18 was vond ik belletje lellen al gewaagd.
Popeye (24-1-2019 om 11:42)
Das geen kattepis ..
zeeuw (24-1-2019 om 11:31)
wie gaat dat betalen