Slechts één brandstichting Terneuzen bewezen

Toegevoegd: 24-01-2019, 17.09 uur
Slechts één brandstichting Terneuzen bewezen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - Van de vier branden en een poging om een auto in de brand te steken, waarvoor de 44-jarige Terneuzenaar G. R. vijf jaar cel tegen zich hoorde eisen, heeft de rechtbank in Middelburg 'slechts' één brandstichting bewezen geacht. Daarvoor kreeg R. acht maanden cel opgelegd.

De brandstichtingen en de poging vonden plaats in de avond van 23 september 2018. Relatief kort na elkaar stonden in Terneuzen een parasol, een stoel en een deur in de brand. Dit alles binnen een straal van 200 meter van waar R. woonde. R. werd eerder veroordeeld voor een reeks branden in zijn toenmalige woonplaats Oosterland.

Alleen voor het in de brand steken van de parasol kon het bewijs worden geleverd omdat R. op camerabeelden was te zien. Dat hij had geprobeerd een auto in brand te steken vond de rechtbank niet bewezen.