1 file van totaal 3 km

Dronken automobiliste richt schade aan

Toegevoegd: 10-02-2019, 13.00 uur
De automobiliste sleepte een paaltje mee onder het voertuig.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

GOES - Een dronken automobiliste heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag in Goes op verschillende plaatsen schade veroorzaakt. Haar rijbewijs is ingenomen.

Surveillerende politiebikers stonden rond 04.30 uur bij de rotonde op de kruising van de Piet Heinstraat met de M.A. de Ruijterstraat toen zij een auto zagen naderen die geen verlichting voerde. De auto had zichtbare schade en op de rotonde Admiraalsplein reed de auto verschillende keren de verhoging op.

Toen de auto vervolgens de Piet Heinstraat inreed, zagen de agenten dat het voertuig de stoep meepakte. Vervolgens zagen ze vonken vanonder de auto komen. Dit bleek te komen doordat er een voorwerp onder het voertuig werd meegesleept.

De agenten wisten de bestuurster staande te houden en toen bleek dat onder de auto een verkeerspaaltje lag. Achter het stuur bleek een 27-jarige vrouw te hebben gezeten. Nadat een eerste blaastest op straat een alcoholindicatie gaf, werd de vrouw overgebracht naar het politiebureau in Goes. Op het bureau blies de vrouw op de ademanalyse-apparatuur een waarde van 415 U/gl. Hierop werd haar rijbewijs ingenomen.

Even later kwam bij de politie een melding binnen dat in de Zuidvlietstraat een auto met schade stond. Deze geparkeerde auto bleek te zijn geraakt door een ander voertuig. Van dit voertuig bleken ook brokstukken te zijn achtergebleven. Uiteindelijk bleken deze afkomstig te zijn van de auto van de aangehouden vrouw. Ze had dus onderweg naar de rotonde ook nog een geparkeerde auto geramd. De aangerichte schade zal op de vrouw worden verhaald.

Verslaafdenzorg NU ! (11-2-2019 om 06:17)
Misschien moeten ze het net zo krampachtig overdreven als bij de soft drugs doen, ook maar een spoortje van alcohol ? 0.001 U/gl ? gelijk rijbewijs innemen en een officier van justitie laten bepalen of de overtreder ooit nog zijn rijbewijs terug mag krijgen. Helaas is de dankmaffialobby machtig in den haag en zal er een oogje dicht geknepen worden in ruil voor steekpenningen en donaties in de propaganda verlakkerij partij pot. Net een corrupt land, maar dat is het ook. 20 Maart toch maar eens op een ander stemmen ?
Rien (10-2-2019 om 14:00)
Een echte randdebiel dus.
Yes they know, they don't care (10-2-2019 om 13:35)
Deja vu gevoel denkende aan die drank doodrijder uit Kloetinge nog niet zo lang geleden. Dit maal was het "slechts" een paaltje dat omver gereden werd en meegesleurd en geen onschuldige fietsers die het leven lieten, maar daar denken zatlappen nu eenmaal niet over na. Drankrijders leren het gewoon nooit. Dus nooit meer een rijbewijs of eerst naar de afkickkliniek met de verslaafden en een levenslang drankverbod en bij overtreding levenslang schorsen.
Frank (10-2-2019 om 13:06)
Best bizar omdat iets over de 400 ugl niet echt een hoeveelheid is om zo gek te gaan doen. De drugstest misschien niet nodig geweest omdat een alcoholindicatie genoeg was?