Automobilist die fietsers doodreed langer vast

Toegevoegd: 13-02-2019, 09.59 uur
Automobilist die fietsers doodreed langer vast
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De 20-jarige S. M. uit Kloetinge, die verantwoordelijk wordt geacht voor het verkeersongeval dat op 28 oktober in Goes het leven kostte aan een 33-jarige Alice Dessi en haar drie jaar jongere Macedonische vriend Miki Trpkovski, blijft vooralsnog tot zijn berechting achter de tralies.

De rechtbank in Middelburg heeft dat dinsdag tijdens een zogeheten pro forma-zitting beslist. M. zit sinds de nacht van het ongeval in voorarrest. Op 11 april staat een volgende Pro forma-zitting gepland.

De raadsman van M. had de rechtbank verzocht de voorlopige hechtenis op te heffen dan wel zijn cliënt - onder strikte voorwaarden -daaruit te schorsen. Officier van justitie Wilfred Suijkerbuijk had zich daar tegen verzet.

In de bewuste nacht reed M., danig onder invloed van drank en met een snelheid van 121 kilometer per uur over de Van de Spiegelstraat in Goes en schepte bij de spoorwegovergang Ockenburg het fietsende stel dat net overstak. Zij overleden ter plaatse. M. is al eens eerder veroordeeld voor rijden onder invloed.

Zeeland (14-2-2019 om 18:27)
Wat hij gedaan heeft is zeker fout en valt niet goed te praten, maar de reacties hier worden ook gelezen door ouders/familie. Denk dat die het al zwaar genoeg hebben dat hun kind zo jong is en dan dit op zijn naam heeft staan. Die zitten niet op zulke reacties te wachten, ook zij zijn slachtoffer
Renata (14-2-2019 om 14:47)
Zitten laten!
zeeuw (14-2-2019 om 13:05)
30 jaar eenzame opsluiting , geen tv, geen mobiel, geen bezoek never niks ook niet roken als je dat zo ziet in de bajes
Johan (14-2-2019 om 12:21)
Voor het verwoesten van meerdere levens, met voorbedachte rade; bewust teveel drinken én veel te hard rijden, gun ik hem niets anders dan levenslang. Kans gehad je leven te beteren en er voor kiezen totale vernietiging aan te richten en ook nog door te rijden.... niets dan walging giert er door mijn lijf!
Sinke (13-2-2019 om 21:21)
Lekker laten zitten en niet meer naar omkijken.
Goedzo (13-2-2019 om 14:53)