Automobilist die fietsers doodreed langer vast

Toegevoegd: 13-02-2019, 09.59 uur
Automobilist die fietsers doodreed langer vast
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De 20-jarige S. M. uit Kloetinge, die verantwoordelijk wordt geacht voor het verkeersongeval dat op 28 oktober in Goes het leven kostte aan een 33-jarige Alice Dessi en haar drie jaar jongere Macedonische vriend Miki Trpkovski, blijft vooralsnog tot zijn berechting achter de tralies.

De rechtbank in Middelburg heeft dat dinsdag tijdens een zogeheten pro forma-zitting beslist. M. zit sinds de nacht van het ongeval in voorarrest. Op 11 april staat een volgende Pro forma-zitting gepland.

De raadsman van M. had de rechtbank verzocht de voorlopige hechtenis op te heffen dan wel zijn cliënt - onder strikte voorwaarden -daaruit te schorsen. Officier van justitie Wilfred Suijkerbuijk had zich daar tegen verzet.

In de bewuste nacht reed M., danig onder invloed van drank en met een snelheid van 121 kilometer per uur over de Van de Spiegelstraat in Goes en schepte bij de spoorwegovergang Ockenburg het fietsende stel dat net overstak. Zij overleden ter plaatse. M. is al eens eerder veroordeeld voor rijden onder invloed.

Robert (13-2-2019 om 13:31)
2 dodeijke slachtoffers, 4 maal te veel gedronken, 121 km per uur, doorrijden na de aanrijding en in het verleden al eerder in de fout. Dan ben je 20 jaar oud en heb je 1 jaar je rijbewijs. Waar is het misgegaan vraag je dan af? Nooit meer laten rijden! Sterkte voor de nabestaanden zij hebben levenslang.