1 file van totaal 3 km

Bekeuringen in Middelburgse winkelstraten

Toegevoegd: 27-02-2019, 17.07 uur
Bekeuringen in Middelburgse winkelstraten
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De politie heeft dinsdagmiddag in het centrum van Middelburg dertig bekeuringen uitgeschreven in een voetgangersgebied.

Tijdens de controle werden er 29 fietsers en 1 snorscooter bekeurd voor het rijden in het voetgangersgebied in de Lange Delft en de Lange Viele.

De politie laat weten dat het winkelend publiek en de winkeliers blij waren met de actie.

Peter (28-2-2019 om 21:09)
Goede actie.....Pas geleden liep ik in de Langeviele botst er een vrouw met fiets achterop mij, ik was lopend. Ze begint me gelijk de huid vol te schelden terwijl ze op de grond lag. Ik dacht.....stIk asociaal mens en ben doorgelopen. Zoek het uit.
Zeeuw (28-2-2019 om 10:09)
Het is prima dat er gecontroleerd wordt, en niet alleen op de Lange Viele of in de Lange Delft,maar ook op de markt zelf. En dan niet een paar weken achter elkaar en dan een hele tijd niet,maar op onverwachte momenten
Lekkerding (27-2-2019 om 22:40)
Als er in het midden van de straat op normale snelheid word gefietst dan zie ik daar niet het probleem van in. Maar gemeente ,doe wat recht is in uw ogen. In Vlissingen-binnenstad kun je wel een wielerwedstrijd houden want er loopt zo weinig winkelend publiek dat het droevig is. Wil Middelburg dat ook dan moeten ze winkelend publiek ook maar gaan bekeuren Ga zuinig om met klanten..
Jose (27-2-2019 om 22:17)
Vorige week nog word ik geraakt door een jonge vrouw die erge haast had in de Lange Delft.Schrik me rot. Net een zware operatie gehad, dat overleven en dan van je sokken gereden worden in een voetgangers gebied. En ik ben niet oud hé.Het enige wat helpt is...Handhaven.
Kees (27-2-2019 om 18:54)
Vaker controleren desnoods met behulp van boa's en parkeerwachters. Ook in Goes rijden er veel fietsers en zelfs auto's in het voetgangersgebied bij ALbert Hein en restaurant Katoen. Daar bij de Mythe. Vooral in de avond uren als agenten slapen en de boa vrijaf heeft
mooi zo (27-2-2019 om 18:54)
Mooi! Ik weet dat de controles vaker worden gehouden, maar dit lijkt niet te helpen. Als voetganger wordt je in Middelburg zeer vaan gepasseerd door fietsen in winkelstraten, ook op zebrapaden hebben fietsen en auto's voorrang lijkt het, ook al loop je er zelf al op, ze rijden zeer vaak gewoon door.