Vrouw overleden na incident strand Renesse

Toegevoegd: 07-03-2019, 19.13 uur - Update: 07-03-2019, 19.27 uur
Twee slachtoffers werden per traumahelikopter afgevoerd.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

RENESSE - Eén van de personen die vanmiddag bij Renesse ernstig in problemen kwamen toen ze werden verrast door opkomend water, is overleden. Dat heeft de politie zojuist bekendgemaakt.

Rond 13.30 uur kwamen vier personen met hun drie honden vast te zitten op de zandbank van de Verklikkerplaat bij Het Watergat, vlakbij de Hoogenboomlaan. Aanvankelijk werd geen groot alarm geslagen maar toen bleek dat de situatie ernstiger was, werden onder meer een brandweerwagen, zeker zes ambulances, twee traumahelikopters, een reddingshelikopter en een reddingboot opgeroepen.

In eerste instantie werden een vrouw, een jongen en een meisje naar het strand gebracht. Vervolgens bleek echter dat er nog een vrouw ontbrak en hierop werd gezocht met de reddingshelikopter van de Kustwacht en een boot van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM). Tijdens de zoekactie werd de vrouw gevonden en ook zij werd naar de kant gebracht. Zowel het meisje als de vrouw moesten worden gereanimeerd.

Twee van de slachtoffers werden met ambulances afgevoerd. De gereanimeerde vrouw en het meisje werden per traumahelikopter overgebracht naar een ziekenhuis. De per helikopter afgevoerde vrouw overleed vanmiddag nog in het ziekenhuis. De politie doet onderzoek naar de identiteit van de slachtoffers en is bezig om familie te informeren.

Bij de reddingsactie op het Noordzeestrand werden ook drie honden uit het water gehaald. Eén van de dieren overleed ter plekke. De andere twee honden zijn in een dierenasiel ondergebracht.

Jokko van der Sneuk (10-3-2019 om 20:23)
op een "bijna" vlakke zandplaat komt het water bij vloed,,, sneller over de plaat heen, dan jij hard kan lopen... zeker met springtij en harde wind.... dat geeft een extra versnelling het zogenaamde verrassing effect om over zacht "drijfzand" nog maar te zwijgen daar kan je niet hard over lopen
Sjaak (10-3-2019 om 14:12)
Met code geel gaan wandelen over de platen is zoals we nu helaas weer eens zien levens gevaarlijk. De zee is en blijft gevaarlijk altijd opletten wat het water doet. De borden staan er niet voor niets,weet waar je wandelt. iemand beschuldigen is heel gemakkelijk, maar zelf opletten is en blijft noodzakelijk
anoniem (8-3-2019 om 20:26)
@Rick. Jij bent een volslagen onbenul. Kees ik ben het volledig met je eens. De verantwoording ligt wel bij jezelf. Rick wordt aub lid van de knbrd of de knrm. Hopelijk kunnen ze zulke personen zoals jouw nog wat bijleren.
anoniem (8-3-2019 om 20:21)
@Popeye(22.31) u wijst met een vinger dat het gevaar door opzettelijk foutief advies van ALLE instanties die hier consequent hoog water met vloed blijven verwarren. Ongeacht het aantal doden of klachten. Sorry maar het zijn niet ALLE instanties zoals jij beweerd schuldig. maar helaas ook de "slachtoffers" die de gevaren van het water niet kennen of willen kennen. Helaas zijn er nu slachtoffers gevallen. Maar de borden staan er niet voor niets in verschillende talen en vergeet niet het was wind code hee
wim (8-3-2019 om 05:51)
ja heel triest dit ,arme vrouw en hondje R.I.P.hoop dat de andere 3 mensen het wel overleven en de andere 2 hondjes, wat in en in triest dit alle nabestaanden veel sterkte toegewenst
Rick (7-3-2019 om 23:37)
Kees: Als dit je enige commentaar is ben je een volslagen onbenul!