Boot gezonken in sluis Terneuzen

Toegevoegd: 15-03-2019, 13.05 uur
Door: Manfred Berrevoets

TERNEUZEN - De peilboot Zigzag is vanochtend gezonken in de Middensluis bij Terneuzen. De twee bemanningsleden konden op tijd van boord komen.

Het incident vond rond 09.50 uur plaats. De acht meter lange boot was aan het werk voor de bouwcombinatie van de Nieuwe Sluis, Sassevaart. De oorzaak van het ongeval is vermoedelijk dat een rivierpassagiersboot bij het afmeren in de Middensluis de boegschroef vol aanzette. Dit zorgde voor zoveel zuiging dat de boot onder water werd getrokken.

Het werkschip Multrasalvor 3 van het Terneuzense sleep- en bergingsbedrijf Multraship heeft de boot weer boven water getakeld en leeggepompt. De middensluis is gestremd door het voorval. De waterpolitie doet onderzoek.

Kees (16-3-2019 om 14:36)
Ja zon klein bootje heeft niet veel nodig. Ook zeer asociaal van het rivier cruiseschip om vol gas te geven in een sluis. Alle andere boten kunnen daar last van hebben en ook zeilboten kunnen dan zinken. Ik vind dat de kapitein de schade moet betalen en een zware straf moet krijgen hiervoor. Het had doden kunnen kosten. Boegschroeven mag je NOOIT in een sluis gebruiken. Beter met een touw naar de kant trekken. Dit is een levensgevaarlijke en dodelijke actie van de kapitein @ automobilist ik denk dat het bootje dar aan het werk was. Peilen van de bodem dus dan ligt hij stuurloos of stil in het water.
Automobilist (15-3-2019 om 19:40)
Gisteren reed ik over de sluizen en zag het bootje(het leek wel stuurloos) manoeuvreren voor de sluizen,dat zag er al niet goed uit