1 file van totaal 3 km

KNRM Veere schiet drie boten te hulp

Toegevoegd: 24-03-2019, 20.04 uur
De redders van het station Veere kwamen drie keer in actie.
© Foto: KNRM Veere

VEERE - De KNRM-reddingboot van het station Veere is zowel zaterdag als vrijdag uitgevaren voor watersporters die in problemen waren gekomen.

Zaterdag werd rond 13.20 uur gemeld dat in de buurt van het Aardbeieneiland op het Veerse Meer bij Arnemuiden twee zeilbootjes van het type 'Valk' in problemen waren gekomen. Eén bootje was op de stenen gelopen en het andere bootje had motorpech gekregen. De beide bootjes zijn door de KNRM weer op weg geholpen.

Zondag was het rond 15.10 uur raak in de buurt van de Sabbingeplaat bij Wolphaartsdijk. Ter plekke bleek een zeilboot niet meer weg te kunnen varen vanwege de vele waterplanten. De reddingboot Oranje heeft het jacht vervolgens losgetrokken.

Goesenaar (26-3-2019 om 11:03)
En nu maar hopen dat ze altijd lid of donateur zijn geweest van de KNRM. Meeste watersporters zijn dat niet, maar verwachten wel hulp als ze in nood zijn. Zeer asociaal. De goeden niet te na gesproken.
El (25-3-2019 om 17:59)
De knrm functioneert volledig op donaties...de veel watersporters zijn hier lid van! Wat het kost? Geen idee
TK (25-3-2019 om 14:18)
@TT Nee, daar zijn geen kosten aan verbonden. De KNRM is een vrijwilligersorganisatie. Veel watersporters zijn donateur van de KNRM.
TT (25-3-2019 om 07:55)
Zou dat nou nog wat kosten ? Ik bedoel; ja natuurlijk zijn daar (hoge) kosten aan maar kost dit dan ook wat ? Zit dat inbegrepen bij een soort van 'waterbelasting' ? (zoiets als 'wegenbelasting') Of moet dit worden gezien als een soort 'Wegenwacht' maar dan op het water ? (Wegenwacht kost wel wat). Er zit toch een paar man aan boord van zo'n KNRM schip, die zijn toch al gauw een paar uurtjes in touw.... Dat kost denk ik wel wat. Zou dat nou ook nog wat kosten ?