Jongen beroofd onder bedreiging van vuurwapen

Toegevoegd: 27-03-2019, 14.17 uur
Jongen beroofd onder bedreiging van vuurwapen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Dinsdagavond hebben twee onbekende jongens op de Oude Vlissingseweg in Middelburg onder dwang de telefoon en portemonnee van een fietser afgenomen. Daarbij is met een vuurwapen gedreigd.

Het slachtoffer, een 16-jarige jongen uit de gemeente Vlissingen, fietst dinsdagavond omstreeks 23.45 uur op de Oude Vlissingseweg richting huis. Op een gegeven moment komen ter hoogte van de Johan Lesagestraat twee jongens naast hem rijden die zijn weg blokkeren. Een van hen pakt het slachtoffer vast en de tweede straatrover eist dat hij zijn spullen afgeeft. Als deze niet onmiddellijk reageert op het bevel wordt een vuurwapen getoond om de eis kracht bij te zetten. Het slachtoffer kiest eieren voor zijn geld en geeft zijn telefoon en portemonnee af. Daarna verdwijnen de straatrovers snel richting Middelburg.

De politie heeft een signalement van de daders/ Dader één heeft een Noord-Afrikaans uiterlijk. Hij is tussen de 1.80 en 1.90 m lang en heeft een breed postuur. Zijn leeftijd is moeilijk in te schatten. Verder heeft hij een volle, kortgeschoren baard, bruine ogen. Op het moment van de straatroof draagt hij een blauwe winterjas tot aan zijn middel met een capuchon die hij over zijn hoofd heeft getrokken. Daaronder heeft hij een donkerkleurig shirt of vest en een grijze trainingsbroek. Zijn voeten zijn in badslippers gestoken met witte strepen op de bovenzijde (mogelijk van het merk Adidas). Hij heeft donkere sokken aan. Verder heeft hij een zwart nektasje bij zich. Deze dader rijdt op een donkere damesfiets en spreekt straattaal.

Dader twee heeft een blank uiterlijk. Hij is tussen de 1.75 en 1.80 lang. Zijn leeftijd wordt geschat tussen de 16 en 17 jaar oud en heeft een smal postuur met dunne benen. Op het moment van de straatroof draagt hij een zwarte dikke jas tot aan zijn middel met een capuchon die hij over zijn hoofd heeft getrokken. Daaronder heeft hij een zwarte skinny jeansbroek. Over zijn mond en neus heeft hij een zwart mondkapje of een deel van zijn vest of trui getrokken. Aan zijn voeten heeft hij zwarte (sport)schoenen. Deze dader rijdt op een donkere herenfiets.

De recherche heeft deze zaak in onderzoek. De politie is ook op zoek naar getuigen die dinsdagavond tussen 23.30 en 23.45 uur iets verdachts hebben gezien op de route Koningsbrug, draaibrug bij het station, Schroebrug, Oude Vlissingseweg tot aan de kruising met de Johan Lesagestraat.

Iemand (27-3-2019 om 21:59)
Ik denk dat dit diezelfde gasten zijn van de overval in Goes van een week geleden
çhuckles (27-3-2019 om 19:30)
Badslippers ... man man
Jose (27-3-2019 om 18:10)
Als iemand het signalement bekend voorkomt zoek contact met de politie. Volgens mij zijn deze criminele sukkels al een tijdje bezig in de omgeving van Middelburg. Laffaards zijn het. Tijd dat ze een paar jaar komen vast te zitten.
polleke (27-3-2019 om 15:35)
kijk even naar de omschrijving daders en dan naar de foto van die 2 gasten die die kluis van de nehalennia gelicht hebben. ik zeg 1+ 1 =2