Wielrenner rijdt door na botsing Goes

Toegevoegd: 03-04-2019, 16.54 uur
Wielrenner rijdt door na botsing Goes
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

GOES - De politie zoekt getuigen van een ongeval tussen een wielrenner en een fietsster op dinsdagmiddag 26 maart op de Westwal in Goes.

Een 24-jarige inwoonster van Goes fietste die middag samen met een kennis vanaf het Tiendeplein richting het NS-station. Tussen 16.30 en 16.45 uur passeerde hen op de Westwal een wielrenner. De wielrenner en de fietser kwamen met elkaar in botsing.

De fietsster viel en liep een behoorlijke hoofdwond op. De wielrenner, vermoedelijk rond de 40-45 jaar, is weggereden zonder zijn gegevens bekend te maken. Daarom is de politie op zoek naar de wielrenner en eventuele getuigen.

Marco (4-4-2019 om 09:02)
Als hobby wielrenner schaam ik me kapot voor 'collega' wielrenners. Ik snap ook echt niet waar die arrogantie en verhevenheid vandaan komt. Regelmatig komen zulke berichten voorbij en schaam ik me oprecht kapot om wielrenner te zijn. Gevolg is wel dat mensen 'automatisch' een haat koesteren jegens alle wielrenners. Ik snap dat het weinig tot geen effect gaat hebben, maar mensen: 'we' zijn echt niet allemaal zo. Ik heb een bel op mijn fiets, ongeschoren benen en verleen gewoon voorrang, ook wanneer dat soms niet eens nodig is. Veroordeel de aso's zoveel u wilt, maar graag 'ons' niet allemaal veroordelen. Ik hoop oprecht dat de fietsster spoedig hersteld en namens de niet-aso-wielrenners: excuses namens de l*l die het voor ons verpest...
bram (4-4-2019 om 07:41)
@Kees, dit gaat het probleem alleen maar groter maken want dat komt al het tuig op de weg te rijden en aangezien ze met groepen rijden moeten de automobiliste er achter blijven rijden met alle ellende van files en op elkaar botsende autos er op en eraan.
T4 (3-4-2019 om 19:35)
Ojee het seizoen van de wielrenner is weer begonnen. King van het fietspad en de B-weg iedereen op zij want wij willen heel hard en alles wat in de weg ligt moet op zijn. Triest volk en dan nog door rijden ook. Wat een hond ben je dan
Koos P. (3-4-2019 om 19:22)
Walgelijk gedrag van deze 'wielrenner'. Eigenlijk zouden dit soort mensen een fietsverbod moeten krijgen. Ga maar lopen. Alles en iedereen moet wijken voor dit soort figuren, want de weg is van hun. Misselijk!
Kees (3-4-2019 om 18:42)
Zeer asociaal volk dat denkt dat de wereld van hun is. Maar er is een nieuwe wet in de maart waar Amsterdam volgende week al mee start en de rest van Nederland later. Die wet houd in dat alleen standaard fietsen op het fietspad mogen en dat racefietsen, E-bikes, snorfietsers op de rijbaan moeten in de stad en het dorp. Met passende helm.
Par (3-4-2019 om 17:42)
Tuig die wielrenners. Geen fatsoen en verkeersregels gelden niet voor hun! Wat een droeftoeter.... Sterkte en beterschap voor de gevallen dame.