Grensrechter geeft supporter kopstoot

Toegevoegd: 04-04-2019, 10.13 uur
Grensrechter geeft supporter kopstoot
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

KOUDEKERKE - Een 43-jarige man uit de gemeente Veere, die als grensrechter aanwezig was bij een voetbalwedstrijd, is daarbij gisteren aangehouden vanwege mishandeling.

De man zou tijdens de voetbalwedstrijd voor meisjes onder de 15 jaar een Terneuzense supporter een kopstoot hebben gegeven. De supporter had een opmerking gemaakt over een beslissing van de scheidsrechter en kennelijk schoot dat bij de grensrechter in het verkeerde keelgat.

Agenten hebben na de mishandeling gesprekken gevoerd met het slachtoffer en enkele getuigen. Naar aanleiding van deze verklaringen werd de 43-jarige verdachte in zijn woning aangehouden. De man is overgebracht naar een politiecellencomplex en zal daar vandaag worden gehoord over het incident.

Na het incident heeft de scheidsrechter de wedstrijd gestaakt.

AntiGSM (6-4-2019 om 10:29)
@NL thug life, je neemt de woorden uit mijn mond! Fantastisch, precies goed omschreven. Ik snap inderdaad ook niet waarom heel deze geldverspillende ellende al niet jaren geleden is stopgezet. Ze bereken halve steden af, kost een vermogen aan politie inzet (wanneer betalen de voetbalploegen hier eens ALLES voor en niet de burger??). Ook alle vernielingen e.d verhalen op de clubs zelf, wel miljoenen uitgeven aan spelers maar verder???
k (6-4-2019 om 10:22)
hoe lomp is de wereld vandaag de dag, gewoon een voetbalwedstrijd voor kinderen word weer vergalt door de volwassenen die het goede voorbeeld horen te geven dom dom dom nu kan hij zn hoofd stoten tegen de muur van een cel dan heb je je doel bereikt hoor diep triest
NL thug life (4-4-2019 om 21:57)
@ susanna, iedereen ? of alleen dat voetbalvolk ? ik hoorde nog nooit over vechtpartijen en rellen bij tennis of sjoelbakken, ik weet geen andere "sport" waarbij zoveel miljoenen door de overheden er in worden gepompt met zo veel agressie en geweld. Blijkbaar vind de overheden het wel plezant daar zoveel geld in te steken en dat tuig maar vechten schelden en tieren. voetbal is gewoon voor asociale bierzuipende tokkies en verder niets. U stuurt uw zoontje toch ook wel ? kijk anders naar het coke snuivende en vrouwen mishandelende nationale elftal, maak dat soort gajus maar miljonair terwijl ze te lomp zijn om ook maar mee te mogen doen. het zal een goed voorbeeld zijn voor de jeugd.
Kees (4-4-2019 om 19:01)
Ik zou zeggen schorsen voor het leven en de supporter een levenslang stadion verbod geven voor alle stadions in Nederland
Susanna (4-4-2019 om 16:13)
Het lijkt wel of men geen rem meer heeft..... Dus ook geen normen en waarden. Iedereen beukt er tegenwoordig maar gelijk op los i. p. v. Tot tien te tellen of een gesprek aan gaan. Heel triest allemaal