Politie doet extra onderzoek dodelijk ongeluk

Toegevoegd: 10-04-2019, 19.19 uur
Het betreffende ongeval in Goes.
© Foto: Roland de Jong
Door: Manfred Berrevoets

GOES - De politie en het Nederlands Forensisch Instituut gaan volgende week dinsdag opnieuw onderzoek doen op de plaats van het fatale ongeluk in Goes waarbij twee mensen om het leven kwamen.

Vanwege dit onderzoek is de Van de Spiegelstraat op dinsdag 16 april van 19.00 tot 03.00 uur vanaf rotonde Admiraalsplein t/m rotonde Kazerneplein volledig afgesloten voor al het verkeer. Ook de overgang Kloetingseweg is deze periode afgesloten. De Gemeente Goes laat weten dat het onderzoek van de politie is in samenwerking met het NFI. Zij zullen hierbij onder andere rijproeven- en aanvullend onderzoek uitvoeren. Voor al het verkeer gelden omleidingsroutes. Deze worden aangegeven met bebording.

Eind oktober kwamen een 33-jarige vrouw uit Goes en haar 30-jarige Macedonische vriend om het leven. Ze zaten samen op één fiets toen ze werden aangereden. Door de klap van de aanrijding kwamen ze meters verderop op het wegdek terecht.

De verdachte had vier keer te veel gedronken. Hij was toen 19 jaar en had al een strafrechtelijk verleden in het verkeer. De nu 20-jarige automobilist heeft een tijd in voorarrest gezeten, maar mag onder strenge voorwaarden zijn zaak sinds 3 april thuis afwachten.

Morgen kijkt de rechtbank naar de stand van het onderzoek bij de volgende pro-formazitting. Een inhoudelijke behandeling, waarbij de strafeis bekend wordt, start op z'n vroegst tegen de zomer. Bij die behandeling worden de resultaten van het aanvullende onderzoek meegenomen.

bram goeree (16-4-2019 om 08:19)
Nel (15-4-2019 om 15:57)
Dus meneer beweerd dat de fietsers niet daar hadden mogenoversteken. M.a.w. dan mag je ze gewoon doodrijden!!!????
W. Kruit (12-4-2019 om 10:29)
Wat valt daar in vredesnaam nog aan te onderzoeken? Hij had gezopen, was toch gaan rijden en heeft twee jonge mensen doodgereden. Hoe ingewikkeld wil je het maken?! Keihard aanpakken, want hij had op verkeersgebied een strafrechtelijk verleden. Graag een onderzoek door het CBR om uit te zoeken of hij überhaupt wel geschikt is om een rijbewijs te hebben. En zeker niet proberen om de twee slachtoffers iets van schuld in de schoenen te schuiven!
Witte (11-4-2019 om 11:16)
Een lieve brave jongen met een flinke borrel op een verkeer,s verleden rijd 2 mensen hartstikke dood . Je zal het als betrokkene ouder maar thuis krijgen ,. De dader loopt inmiddels weer op (vrije voeten ) dan wel in afwachting van ... Is het niet mogelijk dat deze moordenaar uitgeleverd word aan bvb de ouders van de vermoorde jonge mensen ? Opruiende taal ??? Ja dus , omdat deze lieve brave jongen met een behoorlijke slok op met een verkeer,s verleden waar de overheid / justitie niets aan doet om ons burgers te beschermen . Alle respect voor alle achtergeblevenen . U weet wel wat ik bedoel .
Ja-Ja (11-4-2019 om 09:13)
Dit is voor de búne.Totale onzin. Dader had 4x teveel gezopen.Dus gewoon hard straffen en nooit meer rijbewijs geven.Hoewel z'n kind lak aan regels heeft en toch gaat autorijden. Hij reed veel te hard.Was gewoon een no body. Was een bekende bij politie.Rijbewijs had al afgepakt moeten worden. Of is het de bedoeling dat zijn straf lichter word.Niks geen tweede kans. En gaan ze nu proberen de overleden persoon die fietste de schuld te geven omdat deze niet goed heeft uitgekeken bij de weg oversteken? Ze zijn er rustig toe in staat.