Duikers naar Goes na duikongeluk Oostvoorne

Toegevoegd: 05-05-2019, 17.55 uur
Foto 5 van 5

Grimbergen (6-5-2019 om 11:37)
Om nog even verder te reageren. spreek ik uit ervaring wat een deco ongeval betreft bij een lage water temperatuur. Ik heb in het verleden duikexames afgenomen in de vinkeveenseplassen bij 2 graden water temperatuur. had een polar droogpak aan en heb door het steeds weer ophalen van een student van 6 meter diepte naar oppervlakte zo'n 10 maal gedaan ook de bents opgelopen. en nu praat ik over een diepte van maar 6 meter. dit was ook al fataal. Ik wil hier alleen maar iets mee duidelijk maken, dat het duiken in koud water een andere planning heeft wat diepte en tijd betreft. Je zult hier dan ook rekening moeten houden in de tijd dat je weer aan de oppervlakte kan komen. Duiken een leuke en mooie sport, maar niet zonder gevaren.
Grimbergen (6-5-2019 om 11:13)
Ik heb in het verleden zeer veel gedoken, onder andere ook in het Oostvoorse meer. Ik weet bijna wel zeker dat deze beide duikers een deco probleem hebben opgelopen. Het water is nog lang niet goed opgewarmd, daar door koelt je lichaam best wel af. Het gevolg is dat alles trager gaat worden binnen in het lichaam, dus ook bij druk verandering bij het opstijgen van een grotere diepte, waardoor je een langere deco tijd in acht moet nemen. dit plan je altijd voor je gaat duiken in, en bespreek dit samen met je buddy. de duik is dan aanzienlijk langer, en heb je er weinig aan gehad. een ondiepe duik van maximaal 10 meter is dan ook aan te raden, en je ziet zoveel meer. Dus ook veel leuker en ook veel veiliger. wens de beide duikers beterschap.
Popeye (5-5-2019 om 18:26)
Decompressieziekte .. ja, Oostvoornse meer is knap diep - de Noordzee haalt dat lang niet overal. Beterschap voor beiden!