Jongens opgepakt na reeks vernielingen

Toegevoegd: 02-06-2019, 13.49 uur
Jongens opgepakt na reeks vernielingen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

GOES - Twee jongens zijn vanochtend in Goes aangehouden op verdenking van de diefstal van een scootmobiel. Ze worden ook in verband gebracht met andere diefstallen, brandstichting en vernielingen.

Een politieman die op weg was naar zijn werk zag de twee jongens rijden. Het gaat om een 16-jarige en een 17-jarige jongen uit Goes. De twee zouden ook een poging hebben gedaan om uit een loods aan het Westeinde in Kloetinge een heftruck te stelen. De twee kwamen op een scootmobiel aanrijden en reden vervolgens met de heftruck op het terrein.

Vermoedelijk hebben de verdachten meer op hun kerfstok staan. “Afgelopen nacht zijn er in Goes diverse incidenten geweest waarvan wij vermoeden dat zij daarvoor verantwoordelijk zijn”, zo vertelt een woordvoerder van de politie. Zo zijn er in de Fluitekruidstraat diverse auto’s beklad met gestolen verf.

In de Eisenhouwerstraat is uit een schuurtje een hond gestolen die later is teruggevonden in een geparkeerde auto in de Bechlaan. Op die locatie werd ook een gestolen kindercrossfiets van het merk BMX gevonden. In dezelfde straat bleek uit een schuurtje snoep en ijs te zijn gestolen.

Bij het Zevenbladhof was het ook raak. Daar zijn diverse schuttingen en auto’s beklad met verf. In de Zuidvlietstraat zijn bij een woning kliko’s in brand gestoken. Hier werd tevens een fiets aangetroffen (merk Koga Miyata) die niet van de bewoners was.

Van al deze incidenten is melding gemaakt bij de politie. Volgens de woordvoerder is het echter niet onwaarschijnlijk dat er nog meer gedupeerden zijn. Zij worden gevraagd zich te melden.

Doebie (3-6-2019 om 06:32)
Ik lees vandaag dat het helemaal niet zo goed gaat met die hond die ze hebben mishandeld :( stelletje dierenbeulen !
Koos P. (2-6-2019 om 23:02)
@Kees, waar leest u dat dit jongens zijn met migratieachtergrond? Misschien waren dit toch wel gewoon Jantje en Klaasje?
Fred E. (2-6-2019 om 18:13)
Zelfs het NOS nieuws gehaald, gefelicteerd jongens ! jullie ouders zullen ook wel trots wezen. helaas wij niet op hen want opvoeden kunnen ze niet en hun kroost zorgt voor behoorlijk veel overlast. Sociaal zwak begaafd heet dat geloof ik, schijnt erfelijk te zijn...
Kees (2-6-2019 om 15:28)
Die mogen toch wel een flinke straf hebben en van mij voor het volwassenen recht. Diefstal heftruck, hond scooter, diverse fietsen vernielingen aan schuttingen en auto's brandstichting. Schades optellen en per delict veroordelen en tot de laatste cent via deurwaarders jarenlang afhandelen. Verder is het zeker niet uitgesloten dat er nog veel meer gedupeerden zijn. Je zou dit tuig willen terug sturen naar eigen land.
Zo jong (2-6-2019 om 15:04)
Zo jong nog, en dan al zo verpest. Ze weten nog niet eens hoe ze spullen moeten verdienen, maar weten wel hoe ze te stelen of kapot te maken. Tevens een bedankje aan politie, die door hun oplettendheid deze jonge raddraaiers konden aanhouden.