Officier eist verlenging tbs voor doden vriendin

Toegevoegd: 11-06-2019, 19.30 uur
Officier eist verlenging tbs voor doden vriendin
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - De officier van justitie heeft dinsdag geëist dat de tbs met dwangverpleging waartoe de inmiddels 74-jarige M. van 't H. uit Sint-Maartensdijk bijna 23 jaar geleden door de Middelburgse rechtbank werd veroordeeld met één jaar wordt verlengd. Van 't H. zit vast wegens doodslag.

Van 't H. sloeg in 1995 tijdens een ruzie met zijn toenmalige vriendin met de zijkant van zijn hand tegen haar strottenhoofd. Dit verbrijzelde en de klap maakte een eind maakte aan het leven van de 40-jarige Carla Aarts, afkomstig uit Putte.

Van 't H. dumpte het lichaam in een greppel bij het spuikanaal in Bath. Het stoffelijk overschot werd later door wandelaars ontdekt. Tegen Van ' t H. was tien jaar cel geëist. Uiteindelijk werd zeven jaar gevonnist. In hoger beroep kwam de rechter tot een celstraf van zes jaar. In alle gevallen bleef de tbs met dwangverpleging overeind.

Uitspraak over twee weken.