Jongen (16) vast voor overval Domino's Pizza

Toegevoegd: 27-06-2019, 20.04 uur
Twee personen overvielen de pizzazaak op dinsdag 11 juni jongstleden.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

TERNEUZEN - Een 16-jarige jongen is opgepakt vanwege de gewapende overval op de Terneuzense vestiging van Domino's Pizza twee weken geleden. De politie zoekt nog naar de tweede verdachte.

Vier medewerkers van het bezorg- en afhaalrestaurant aan de Axelsestraat waren twintig minuten na sluitingstijd aan het opruimen toen de twee overvallers zich rond 22.20 uur meldden. De medewerkers die bezig waren met schoonmaken, het opmaken van de kas en het opruimen van de bezorgscooters werden rond dat tijdstip opgeschrikt door twee mannen die dreigden met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp. De personeelsleden moesten geld afgeven en nadat dit gebeurd was, gingen de daders er rennend vandoor, de medewerkers ontredderd achterlatend.

Volgens een politiewoordvoerder kreeg het onderzoeksteam door goed recherchewerk de identiteit van één van de verdachten boven water. Deze 16-jarige jongen werd woensdag als verdachte aangehouden. In zijn ouderlijk huis is een zoeking gedaan. Daarbij zijn volgens de politie spullen aangetroffen die mogelijk gerelateerd zijn aan de overval. “Het onderzoek wordt onverminderd voortgezet, meerdere aanhoudingen worden niet uitgesloten. We zoeken natuurlijk nog naar de tweede verdachte maar die mag zich uiteraard ook zelf komen melden”, zo zegt de politie.

bram goeree (29-6-2019 om 17:41)
dus Gerritje straks is het de schuld van een school dat zo een klootzak een pizza zaak overvalt .wat een onzin .de meeste ouders hebben helemaal geen idee wat hun kinderen uitspoken ,zeker niet wat jongens betreft.dat is hun cultuur jammer genoeg .het enige waar ze misschien respect voor hebben is een zware straf.maar dat zal gezien zijn leeftijd weer wel een taakstrafje worden .
Z.L.Gerritje (29-6-2019 om 08:34)
Ook weer mee eens Jaccob, op scholen is het salaris van het personeel belangrijker dan het opvoeden van kinderen, ze zullen straks wel weer gaan staken denk ik..Tja, als dat het goede voorbeeld is ...
Jaccob (28-6-2019 om 16:03)
Ik denk niet dat het door de opvoeding komt meestal hebben de ouders het beste met hun kind voor Ik weet wel zeker dat het door de omgeving van de daders komt waar je mee omgaat daar word je mee besmet helaas. En als je dan al geen hoog uw hebt dat word je ook nog eens naar een school gestuurd waar meer van zulk tuig rond huppelt
Z.L. Gerritje (28-6-2019 om 15:40)
Ben benieuwd wat de ouders met de kinderbijstand hebben gedaan
bram goeree (28-6-2019 om 08:04)
kijk dat is nog eens een goed begin van je leven .heb ik het mis of worden de criminelen steeds jonger ? .waar gaat dit naar toe ?.gewoon straffen als een volwassene anders leren ze het nooit
Jan Klaas Boonman (28-6-2019 om 00:10)
Schandalig! Opsluiten en het land uit! Tuig moet hier kans krijgen In onze tijd was het anders. Gewoon werken voor je centen.