Nog een 16-jarige opgepakt voor overval

Toegevoegd: 11-07-2019, 16.32 uur - Update: 11-07-2019, 23.40 uur
Sporenonderzoek na de overval aan de Axelsestraat.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

WESTDORPE - De politie heeft een derde 16-jarige verdachte aangehouden in verband met de overval op Domino's Pizza aan de Axelsestraat in Terneuzen, nu precies een maand geleden. Eerder werden al twee andere leeftijdgenoten en een 17-jarige jongen gearresteerd.

Vier medewerkers van het bezorg- en afhaalrestaurant aan de Axelsestraat waren twintig minuten na sluitingstijd aan het opruimen toen de twee overvallers zich op 11 juni rond 22.20 uur meldden. De twee jongemannen dreigden met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp. De personeelsleden moesten geld afgeven en nadat dit gebeurd was, gingen de daders er rennend vandoor.

Woensdag 26 juni werd een 16-jarige jongen als verdachte opgepakt. Bij een doorzoeking in zijn ouderlijk huis werden spullen gevonden die mogelijk gerelateerd waren aan de overval. Zaterdagmorgen 29 juni werd in een woning in Terneuzen-centrum een 17-jarige jongen aangehouden. Maandagmiddag 1 juli meldde een 16-jarige jongen uit Terneuzen zich bij de politie. De jongen uit Westdorpe is dinsdagmorgen rond 06.00 uur aangehouden in zijn woning.

De jongen is voor verder onderzoek en verhoor ingesloten in de cel. Zijn betrokkenheid bij de overval wordt momenteel onderzocht.

Kees (13-7-2019 om 14:17)
Pokkelui, doodslaan is de oplossing.