Verkeersruzie eindigt in zware mishandeling

Toegevoegd: 19-07-2019, 17.01 uur
Verkeersruzie eindigt in zware mishandeling
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

HOEK - Donderdagavond is een 21-jarige man uit Biervliet in zijn woning aangehouden. Hij wordt verdacht van een zware mishandeling eerder die middag op de Hoofdweg in Hoek.

Aan de mishandeling is een verkeersruzie vooraf gegaan met een 45-jarige man uit Oostburg. Deze rijdt omstreeks 16.30 uur in zijn auto met zijn gezin vanaf de rotonde van IJzendijke richting de N61. Op hetzelfde moment rijdt voor zijn auto een ander voertuig dat slecht 80 km/u rijdt, terwijl 100 km/u is toegestaan. Omdat het niet goed mogelijk is om in te halen, past hij zijn snelheid aan en blijft achter zijn voorganger rijden.

Dan ziet het slachtoffer in zijn achteruitkijkspiegel een personenauto met hoge snelheid slingerend naderen. Om de aankomende bestuurder te laten merken dat hij niet harder kan, trapt de Oostburger even op zijn rem. De verdachte haalt vervolgens rechts over de vluchtstrook in en gaat voor het slachtoffer rijden en trapt vervolgens een paar maal flink op de rem. Hiermee veroorzaakt hij een gevaarlijke situatie

. Als de verdachte de afslag naar Biervliet neemt, denkt het slachtoffer van hem af te zijn. Maar deze heeft andere plannen en zoekt het slachtoffer opnieuw op, passeert hem wederom via een verdrijvingsvlak en herhaalt het ‘spelletje’ hard op de rem trappen en weer doorrijden. De Oostburger kan telkens voorkomen dat het tot een botsing komt en houdt daarna flink afstand tot het voertuig van de verdachte.

Omdat het slachtoffer wil bekomen van de situatie parkeert hij zijn auto op een parkeerhaventje. Zijn belager ziet wat hij van plan is, gaat vol in de remmen en parkeert daar eveneens. Vervolgens stappen beide mannen uit en deelt de verdachte verschillende vuistslagen uit in het gezicht van het slachtoffer. Deze raakt daardoor kort buiten bewustzijn, waarna de agressor snel wegrijdt

De Oostburger heeft aan het incident verschillende botbreuken in zijn gezicht opgelopen. Een opgeroepen ambulance heeft hem voor behandeling meegenomen naar een ziekenhuis. Aan de hand van het kentekennummer is de identiteit van de verdachte snel bekend en kon hij in de vroege avond in zijn woning worden aangehouden. Hij is voor verhoor en nader onderzoek meegenomen naar het politiebureau. Hij zit nog vast.

Uit een drugstest blijkt dat hij onder invloed is geweest van THC. Het slachtoffer heeft aangifte gedaan van zware mishandeling.

P (24-7-2019 om 20:27)
@Billie, niet zelf dingen verzinnen, in het bericht staat duidelijk dat er op de rem getrapt wordt. Tenzij jij niet in het voertuig zat moet je lullen.
Peter (24-7-2019 om 13:53)
reactie op krijn 20-07-2019; niet goed te praten zegt u?! Maar daarnaast dus wel want als je je aan regels houdt. Er geld geen minimum op de autoweg en daarmee is 80 dus gewoon oke! Overigens als er in het dorp 50 mag wil nog niet zeggen dat je dat moet rijden! Stel er rijden fietsen met kinderen dan moet je dus er vlak langs gewoon 50 rijden?? Reed vorige week door Domburg centrum stervensdruk mag je 30 maar stapvoets reed ik tot ergenis van achterligger die me kleefde en vervelend zat te doen echter het was onverantwoord van stapvoets naar 30 te moeten zonder ongelukken, was op de motor overigens.
Peter (24-7-2019 om 13:45)
Heb altijd sportief gereden dus gewoonlijk iets harder dan de teller aangeeft. Rijdt maandelijks van Vlissingen naar Groningen 130km/u waar het mag en kan maar na in februari ernstig te zijn gekleefd en rechts te zijn ingehaald bij jawel 180km/u bij mij op de gps is, hebben we een nieuwe auto aangeschaft en rijden nu 100km/u ongeveer ook waar je 130 mag en raadt eens! Ik rijdt er net zo snel over en nog zeer zuinig ook. Kleven is geen regel opdat iemand langzaam rijdt en ik zou zeggen rijdt met 50 eens op een stroobaal misschien komt men dan tot inzicht dat aso gedrag want dat is kleven Niet goed is nooit niet!
Frank (24-7-2019 om 10:12)
Ik was een keer in Terneuzen met een bestelauto, ik zag niet alles. Toen ik voor de spoorbomen stond te wachten kwam er een arabier met een klauwhamer uit zijn auto. Ik ben omgedraaid. Ik weet nog steeds niet wat de aanleiding was.
Billie (23-7-2019 om 22:15)
@ P; als je het verhaal niet kent, moet je geen aanname doen. Hij gebruikte zijn remlichten om aan te geven dat er een langzame rijder voor hem zat. Bij een groot snelheidsverschil zijn de gevolgen namelijk niet te overzien als de achteropkomende auto dit niet door heeft. @ Pietje; je hoeft het ook niet te geloven. Het is echter wel de waarheid!
TT (23-7-2019 om 20:14)
In de USA zou deze 21 jarige het niet hebben kunnen navertellen waarschijnlijk. In het nieuws daar hoor je regelmatig dat asociale weggebruikers door andere weggebruikers eenvoudig op de highway beschoten worden. (Google er maar eens op) Niet dat ik daar helemaal voor ben hoor maar deze 21 jarige zou toch zijn lesje wel ineens geleerd hebben als ie in ene in de loop van een vuurwapen gekeken zou hebben na zijn asociale actie.