Kind vast in speeltoestel Middelburg

Toegevoegd: 27-07-2019, 15.04 uur
Het kind kon snel worden bevrijd.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

MIDDELBURG - De brandweer heeft zaterdagmiddag in Middelburg een kind bevrijd dat in het Ella Fitzgeraldpark vast was komen te zitten in een speeltoestel.

De melding van het ongeluk in het park in de wijk Mortiere kwam rond 14.15 uur binnen. De brandweervrijwilligers van de post Torenweg werden vervolgens opgeroepen om zonder spoed ter plekke te gaan. Ook de politie werd ingeseind. Het kind was snel bevrijd en de brandweerlieden konden ook al gauw terug naar de kazerne.

In het verleden is de brandweer al meerdere keren ingezet voor kinderen die in het speeltuintje bij de Howlin' Wolfstraat vast waren komen te zitten. Net als nu ging het om kinderen die vast waren komen te zitten in een schommel.

Jac (30-7-2019 om 12:14)
Wat een drama om niets. Kinderen ondernemen dingen, en daar leren ze van. Volgende keer zal het kind in kwestie dit echt niet meer doen, die heeft zijn lesje wel geleerd. Niets is veilig..........
Tom (28-7-2019 om 17:36)
En wat weten we het allemaal weer goed. Iedereen is erbij geweest die kritiek hebben zeker? Wacht gewoon het resultaat/onderzoek af. Kinderen komen ook weleens vast te zitten tussen spijlen van een trap of spaken van een fiets, dan gaan we ook geen fietsen en trappen verbieden.
het zou allemaal beter worden.. (28-7-2019 om 06:20)
vroegah had je nog een overheid de kwam controleren op de veiligheid om de kinderen te beschermen. tegenwoordig is dat zeker ook wegbezuinigd en mag je gewoon gevaarlijke troep van alibaba invoeren en neerzetten als gemeente zelf... Hoe de overheid afgleed van dienstbare instelling voor de burger naar gewoon een gevaar voor burgers die alleen maar minder doet en meer geld moet zien.
Peike (27-7-2019 om 21:29)
Misschien moeten kinderen van 14 jaar niet in peuterschommeltjes gaan zitten.
M (27-7-2019 om 20:03)
Mischien eens tijd om te kijken of het veiliger kan worden voor de toekomst
Kees (27-7-2019 om 18:08)
Weer een voorbeeld van niet goed nadenken bij het ontwerp. Het moet gewoon onmogelijk zijn dat kinderen ergens vastzitten. Dus zeker geen gaten waar vingers in vast komen te zitten