Achtergelaten hond overleden Krabbendijke

Toegevoegd: 27-07-2019, 21.08 uur
Wie herkent deze hond? Tips zijn welkom via 0900-8844. De hond zat in deze doos. Tips zijn welkom via 0900-8844. Op de doos zat deze sticker. Tips zijn welkom via 0900-8844.
Wie herkent deze hond? Tips zijn welkom via 0900-8844.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

KRABBENDIJKE - Een hond die bij Krabbendijke was achtergelaten in een doos, is overleden. Dat meldt de dierenpolitie Zeeland-West-Brabant. Zij doet onderzoek naar het treurige incident.

Volgens de politie was de hond, een boerenfox reutje, tijdens de bloedhete donderdag aan zijn lot overgelaten bij de Oosterschelde. "Het hondje was in zeer slechte conditie, verwaarloosd en al op hoge leeftijd. Helaas kwam alle hulp voor dit dier te laat en heeft de dierenarts hem in moeten slapen", zo meldt de politie.

De politie hoopt dat de rechtmatige eigenaar zich meldt bij de politie. Tegelijkertijd wordt iedereen die meer informatie heeft over de herkomst van het dier eveneens opgeroepen om te bellen met 0900-8844. Anoniem melden kan via Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000.

piet (28-7-2019 om 18:19)
als je een hond hebt dan verzorg je die tot de laatste dag. ook als je de hond moet laten inslapen. ik heb verschillende duitse herders begraven. met tranen in mijn ogen maar je doet het anders ben je geen huisdier waardig.
pippa (28-7-2019 om 13:43)
Waarom neem je een hond als je er niet voor zorgt? Ik vind dat zo erg dat je gaat denken er moet meer controle komen!!! van de dierenbescherming arm beestje bij mij had je een fijn leven gehad ,ik hou erg van dieren en zeker van mjn trouwe viervoeter ,een zware straf is nodig voor deze mensen.die hun dieren verwaarlozen hoe kun je???????????
dierenliefhebber (28-7-2019 om 13:40)
Walgelijk om dit lezen. Zo ga je niet met dieren om. Breng het beestje dan naar een asiel. Ik hoop dat diegene achterhaald word. In en in triest!
Piet (28-7-2019 om 13:19)
Als ik zou weten wie deze h****zoon is dan zou die zelf in een doos belanden!
Eef van Weele (28-7-2019 om 12:52)
Wat een ongelofelijk misbaksel is dat, hopelijk wordt de eigenaar achterhaald en vastgehouden tot het weer 40 graden wordt en dan mogen ze hem in die temperatuur vastzetten aan een boom in de volle zon, maar helaas, mocht de dader achterhaald worden krijgt hij/zij een boete en die zal vast lager uitvallen dan de dierenarts kosten. Tja, dat is nu Nederland.
Wendy (28-7-2019 om 12:49)
Wat een vreselijk lot had dit beestje. Zo aan je eind te moeten komen. De eigenaar zou zich diep moeten schamen! Hopelijk word de eigenaar snel gevonden. Hij/zij zou verboden moeten worden nog enige dieren te houden, dat is degene niet waard. Straf als alternatief: verplicht mee werken in een dierenasiel!