Achtergelaten hond overleden Krabbendijke

Toegevoegd: 27-07-2019, 21.08 uur
Wie herkent deze hond? Tips zijn welkom via 0900-8844. De hond zat in deze doos. Tips zijn welkom via 0900-8844. Op de doos zat deze sticker. Tips zijn welkom via 0900-8844.
Wie herkent deze hond? Tips zijn welkom via 0900-8844.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

KRABBENDIJKE - Een hond die bij Krabbendijke was achtergelaten in een doos, is overleden. Dat meldt de dierenpolitie Zeeland-West-Brabant. Zij doet onderzoek naar het treurige incident.

Volgens de politie was de hond, een boerenfox reutje, tijdens de bloedhete donderdag aan zijn lot overgelaten bij de Oosterschelde. "Het hondje was in zeer slechte conditie, verwaarloosd en al op hoge leeftijd. Helaas kwam alle hulp voor dit dier te laat en heeft de dierenarts hem in moeten slapen", zo meldt de politie.

De politie hoopt dat de rechtmatige eigenaar zich meldt bij de politie. Tegelijkertijd wordt iedereen die meer informatie heeft over de herkomst van het dier eveneens opgeroepen om te bellen met 0900-8844. Anoniem melden kan via Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000.

Piet Cijsouw (1-8-2019 om 15:59)
Dat dit soort gebeurtenissen niet deugt is duidelijk, zijn de vreemde reacties wel normaal?? Ze zeggen veel over het niveau van de inzender!!!
Marrie (31-7-2019 om 13:28)
Zoiets mag natuurlijk nooit gebeuren, zo ga je niet met een levend wezen om. Om nu de eigenaar zo te veroordelen, wie zegt dat hij/zij dit heeft gedaan. Staat nergens in het bericht. Er zijn vele scenario’s denkbaar en is de eigenaar hier net zo goed slachtoffer en mist zijn/haar hondje.
Honden liefhebber (30-7-2019 om 20:44)
Hopelijk was de hond gechipt, en kunnen ze zo de rechtmatige beul terug vinden. Wanneer ze hem vinden gewoon 1 week insluiten zonder water of voeding. Als die het overleeft heeft ie mss wel zijn/haar lesje geleerd.
Samke (29-7-2019 om 10:49)
Wat moet je bang zijn geweest. En.misschien ook wel pijn gehad. Dorst en honger. En het was benauwd en warm in je doosje. En nog steeds had je het vertrouwen in je baas. Die heeft je achter gelaten. Bewust. Rust zacht wij (de mensen die reageren) vonden je lief en mooi
A.A Dunnes (28-7-2019 om 20:01)
Hoe erg kun je zijn,een hulpeloos dier zo dumpen. De eigenaar ook laten uithongeren en geen water, dat verdiend zo iemand. Als zo'n oud dier niet meer wilt breng hem dan naar 't asiel. Schande. Lange gevangenisstraf is op z,n plaats voor deze dierenbeul.
bram goeree (28-7-2019 om 18:53)