Sein brand meester gegeven in Philippine

Toegevoegd: 06-08-2019, 09.52 uur - Update: 06-08-2019, 10.04 uur

PHILIPPINE - De brandweer heeft het sein ‘brand meester’ gegeven in Philippine. Daar brak vannacht een zeer grote brand uit in een recent verbouwd en binnenkort te openen hotel. Er raakte niemand gewond.

Kort voor 04.00 uur kreeg de brandweer de eerste melding binnen over de brand in het gebouw aan de Waterpoortstraat. Al snel werd duidelijk dat het ging om een flinke brand en binnen tien minuten waren drie tankautospuiten en een hoogwerker onderweg. Later werd nog verder opgeschaald. Uiteindelijk werd “zeer grote brand” afgekondigd en werd ook nog een vierde bluswagen ingezet.

Het vuur greep snel om zich heen en er kwamen al gauw vlammen uit het dak van het hotel. De brandweer constateerde dat er niemand meer binnen was en bestreed de brand van verschillende kanten. Het bleek echter lastig om de brand, die onder het dak van zonnepanelen woedde, goed te kunnen blussen. Af en toe laaide het vuur ook weer op.

Rond 08.00 uur kon de brandweer het sein 'brand meester' geven. Dat betekent overigens niet dat alle brandweerwagens inmiddels zijn vertrokken. De brandweer is nog bezig met nablussen. De post Vogelwaarde heeft inmiddels gezorgd voor aflossing.

Stichting Salvage is inmiddels ter plaatse om de schade op te nemen en de eigenaren bij te staan. De gemeente Terneuzen heeft dranghekken geplaatst. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. Volgens de politie doet de brandweer hier nog onderzoek naar. "Op dit moment zijn er geen aanwijzingen dat het om brandstichting gaat", aldus de politie.

Willem (6-8-2019 om 10:42)
Wat erg zeg. Sterkte aan de eigenaren. Hopelijk is de schade vlot te herstellen.