3,5 jaar cel geëist voor brandstichter Goes

Toegevoegd: 15-08-2019, 21.49 uur
3,5 jaar cel geëist voor brandstichter Goes
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Voor ettelijke brandstichtingen waardoor zeker drie woning ernstig beschadig raakten is donderdag tegen de 19-jarige M. W. uit Goes een gevangenisstraf van 42 maanden waarvan 12 voorwaardelijk plus het betalen van een schadevergoeding van bijna 22000 euro geëist.

Het leeuwendeel van de brandstichtingen bestond uit vuilcontainers en kliko's. Het liep volledig uit de hand toen hij wat kliko's in een houten schuur aan de Rietweg in Goes in brand stak. Het vuur sloeg over naar twee achterliggende woningen. Als verklaring voor zijn handelen zei W. dat het in die tijd niet zo goed met hem ging.

Ook betuigde hij diverse keren spijt en herhaalde hij dat het nooit zijn bedoeling was geweest om iemand schade toe te brengen. Bij een van die branden liet hij zijn moeder bellen dat er brand was, maar zei daarbij overigens niet dat hij de brandstichter was geweest. Uitspraak over twee weken.

Herrie (15-8-2019 om 23:20)
Het is maar de vraag of hij na zijn detentie de schadevergoeding een beetje op gang komt. Uitkering of loon stopt na 1 maand detentie en bij vrijkomen is het aannemelijk dat een langere tijd volgt van uitkering op bijstandsniveau en via het onvermijdelijk bijkomende loon- of uitkeringsbeslag gaat dat lang duren. Een betrekking bij de overheid of een andere serieuze baan zal ook nooit meer in het verschiet komen... Dat is wat je allemaal weggooit als je een keer op dit niveau in aanraking komt met justitie.
Jan de filatroop (15-8-2019 om 22:35)