Bestuurder rijdt door na ongeval en verkeersruzie

Toegevoegd: 17-08-2019, 14.15 uur
Bestuurder rijdt door na ongeval en verkeersruzie
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

GOES - Donderdagmiddag is op de Nieuwstraat in Goes een 18-jarige vrouw aangereden door een automobilist. De bestuurder is doorgereden en de vrouw heeft aangifte gedaan.

De vrouw fietst rond 17.10 uur in de Nieuwstraat richting de Beestenmarkt. Op een gegeven moment probeert een automobilist haar van achteren in te halen. Omdat deze manoeuvre niet goed lukt vanwege de geringe breedte van de weg, gaat de vrouw harder fietsen om sneller de straat uit te zijn. Hierop kan de bestuurder niet wachten en passeert haar links via de stoep, waarbij de vrouw door de zwenkingen van de bestuurder tegen een geparkeerde auto gedrukt wordt en valt. Zij raakt daarbij gewond.

Vervolgens mondt de situatie uit in een verkeersruzie: de bestuurder stapt uit en mishandelt de vrouw. Daarna rijdt hij met hoge snelheid weg richting de Beestenmarkt. Een getuige van het incident rent nog achter de auto aan, maar dit heeft geen effect op het gedrag van de bestuurder. De identiteit van de verdachte is inmiddels bekend en hij is uitgenodigd om voor verhoor naar het bureau te komen.

TEGEKVOORWOORDEN (21-8-2019 om 16:56)
Zo'n asociale hu**er moet je van z'n bed lichten! Eerst iemand van d'r fiets rijden en vervolgens mishandelen! Te gek voor woorden! Celstraf voor die idioot!
W (17-8-2019 om 20:04)
Ik heb het vaker meegemaakt dat ik in de nieuwstraat word ingehaald door ongeduldige automobilisten via de stoep. Dit terwijl het een FIETSSTRAAT heet. Graag camera toezicht plaatsen hier voor o.a asociale verkeershufters. Goed dat de kenteken wss is onthouden. Meneer moet opgepakt worden ipv uitnodiging gesprek. Aso!
Ronald (17-8-2019 om 19:08)
Waarom niet thuis opgehaald? Liefst met veel bombarie. Zak over z'n kop, handboeien om en voor de ogen van de buren afvoeren. Vinden de meeste niet leuk. Maar nee...meneer mag zich melden voor een gesprek. Wordt tijd dat er wat harder opgetreden wordt tegen dit soort hufters.
Mijn mening (17-8-2019 om 18:57)
Uitgenodigd??? Gewoon met harde hand ophalen en veroordelen voor opzettelijk toebrengen van letsel en indien mogelijk poging tot doodslag. Mag hopen dat hij zijn straf niet ontloopt.
flapje (17-8-2019 om 17:18)
gelukkig dat de bestuurder uitgenodigd is......... goed gesprek en dooooooeeeeeiiiiiiiiii
Addie (17-8-2019 om 16:27)
Wat een asociaal zeg!!