Twee keer brand bij houtopslag: brandstichting?

Toegevoegd: 03-09-2019, 16.08 uur
Twee keer brand bij houtopslag: brandstichting?
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

ZIERIKZEE-  De politie onderzoekt twee vermoedelijke brandstichtingen bij dezelfde woning aan de Grachtweg in Zierikzee. In juli woedde brand en maandag was dat ook het geval.

Op dinsdag 23 juli werd net voor middernacht ontdekt dat brand woedde bij een houtopslag aan de voorzijde van de woning. De brandweer werd opgeroepen om te blussen. Omdat eerder op de dag tuinafval was verbrand, werd niet direct gedacht aan brandstichting maar omdat maandag opnieuw brand woedde, doet de politie nu onderzoek omdat brandstichting voor de hand ligt.

In de nacht van zondag op maandag merkten de bewoners van het huis rond 01.30 uur namelijk een brandlucht op. Ze gingen op onderzoek uit en zagen dezelfde houtopslag in brand staan. Ook dit keer werd de brandweer gealarmeerd. Eén van de bewoners ondernam in de tussentijd een bluspoging met een tuinslang.

De politie roept mensen die iets verdachts gezien hebben op om zich te melden.