Politie houdt nog steeds rekening met brandstichting

Toegevoegd: 10-09-2019, 11.55 uur
De politie houdt nog altijd rekening met brandstichting.
© Foto: Roland de Jong / Provicom
Door: Tim Koster

TERNEUZEN - Uit het eerste onderzoek naar het ontstaan van de brand in de leegstaande school in Terneuzen blijkt dat er mogelijk sprake is van brandstichting. De politie is op zoek naar getuigen.

De brand legde maandagmiddag een groot deel van een leegstaand schoolgebouw aan de Merwedelaan in de as. Tijdens de brand hebben agenten al een buurtonderzoek verricht. Ook zijn er van diverse buurtbewoners verklaringen opgenomen. De politie is nog altijd op zoek naar getuigen die mogelijk meer hebben gezien of gehoord, dat verband kan houden met de brand.

Bij het onderzoek zal de politie ook beeldmateriaal gebruiken dat door brandonderzoekers van de Veiligheidsregio Zeeland is gemaakt. Getuigen kunnen zich melden via het algemene telefoonnummer van de politie of via WhatsApp.