Oorzaak brand hotel Philippine onduidelijk

De brand in Philippine.
© Foto: Roland de Jong / Provicom
Door: Tim Koster

PHILIPPINE - Onderzoek naar de brand die begin augustus woedde in een hotel in Philippine heeft aangetoond dat de oorzaak van de brand niet te achterhalen is. Zo laat de politie weten.

Op 6 augustus brak er brand uit bij het pas verbouwde hotel Marie aan de Waterpoortstraat. Het hotel werd hierbij grotendeels verwoest. De brandweer had in eerste instantie niet het vermoeden dat er sprake was van brandstichting, maar kon dit ook niet uitsluiten. De politie stelde daarop samen met het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) een onderzoek in.

Uit het onderzoek is gebleken dat niet aan te tonen is dat er sprake is van brandstichting. Het onderzoek wordt afgesloten tot het moment dat er nieuwe informatie beschikbaar komt.