Persoon op straat overleden bij winkelcentrum

Toegevoegd: 16-09-2019, 11.36 uur
Door: Tim Koster

GOES - Bij het winkelcentrum aan de Beukenstraat in Goes is maandagmorgen enige tijd een persoon gereanimeerd. De reanimatie heeft niet mogen baten.

De melding van de reanimatie op de hoek met de Notestraat kwam rond 10.15 uur bij de hulpdiensten binnen. Twee ambulances, vijf politievoertuigen en een politiemotor rukten uit. Ook de traumahelikopter uit Rotterdam, die op dat moment nog in Nisse stond, werd gealarmeerd.

Ondanks de inspanningen van de hulpdiensten is het slachtoffer ter plaatse overleden. De helikopter landde in de omgeving op een rotonde aan de Elvis Presleylaan. Rond 11.00 uur is de traumahelikopter terug opgestegen.

Het incident trok veel bekijks. De politie heeft de straat langs het winkelcentrum ten tijde van het incident deels afgesloten voor verkeer.

Juiste info (16-9-2019 om 23:13)
Heel veel sterkte voor familie, gecondoleerd. Wat een gezwets over 2 ambu's, 2 defibrilatoren.... Defibrilator hangt ook vast in t winkelcentrum. Bhv-ers kunnen deze ook gebruiken, net als ehbo-ers. Defibrilator of niet, reanimeren blijft mensen werk. Oproepen van ambu's en politie is normaal bij reanimatie. 2e ambu voor extra medische ondersteuning.
Piet Cijsouw (16-9-2019 om 21:55)
De enige reden voor twee ambulances is de zekerheid van twee defibrilators
Kees (16-9-2019 om 21:23)
@C.J.J. marijs: niet omdat een ambulance een ongeluk kan krijgen, maar omdat reanimeren heel zwaar werk is. Sowieso moet je met zijn tweeën zijn, één voor de hartmassage, de tweede voor de beademing. Ben je met zijn vieren ,kun je afwisselen.
anim (16-9-2019 om 17:43)
sterkte voor de familie!!!
Moeder (16-9-2019 om 16:47)
Sterkte voor de nabestaanden.
C.J.J. marijs (16-9-2019 om 15:51)
voor de mensen die niet weten waarom er 2 ambulances worden gestuurd,dit is als er een een ongeluk mocht hebben op weg naar de persoon, dat de andere misschien wel op tijd is om de persoon te redden.dit word enkel gedaan in een levens bedreigde situatie.