Slachtoffer ziekenhuis Oostburg overleden

Toegevoegd: 25-09-2019, 11.24 uur
Het Mobiel Medisch Team uit Rotterdam kwam ter plaatse.
© Foto: Tim Koster
Door: Tim Koster

OOSTBURG - Het slachtoffer dat vannacht voor de deur van het ziekenhuis in Oostburg is gereanimeerd, is overleden. Dat heeft de politie zojuist laten weten.

Mogelijk heeft het slachtoffer in een woning in IJzendijke een zogenoemde ‘’healing’’ bijgewoond waarbij hallucinante producten zouden zijn gebruikt. Dit is mogelijk de oorzaak geweest van de onwelwording van het slachtoffer. Medici zijn nog bezig dit te onderzoeken. Het slachtoffer is komen te overlijden in het ziekenhuis in Gent.

Omdat er mogelijk verdachte omstandigheden waren in het verhaal van de getuigen heeft ook de politie de zaak in onderzoek genomen. Er zijn vannacht twee plaatsen delict afgezet. Eén bij het ziekenhuis in Oostburg en één bij een woning in IJzendijke. De politie doet op deze twee locaties sporenonderzoek. Een 36-jarige man uit Terneuzen is aangehouden als verdachte van betrokkenheid bij het incident.

Van het slachtoffer is officieel nog geen identiteit vastgesteld.