Huizen Vlissingen onbewoonbaar na brand

Toegevoegd: 03-10-2019, 18.51 uur - Update: 03-10-2019, 19.28 uur

VLISSINGEN - Twee woningen aan de Begonialaan in Vlissingen zijn tijdelijk onbewoonbaar als gevolg van een felle brand die daar donderdag aan het begin van de avond woedde.

De eerste melding van de brand in de twee-onder-één-kapwoning kwam rond 17.40 uur binnen. Na tien minuten werd opgeschaald naar middelbrand. Er kwamen twee tankautospuiten en een hoogwerker ter plekke. De brand ging gepaard met flinke rookontwikkeling maar de brandweer had het vuur snel onder controle. Rond 18.10 uur werd het sein 'brand meester' gegeven.

Volgens de Veiligheidsregio Zeeland woedde de brand op de eerste verdieping. Hier is brand- en rookschade ontstaan. Op de begane grond is rook- en waterschade. Ook bij de buren is sprake van rook- en waterschade. De beide huizen zijn daarom tijdelijk onbewoonbaar.

Bij de brand is niemand gewond geraakt. Een arts van de huisartsenpost heeft wel enkele betrokkenen nagekeken. De personen in kwestie werden tijdelijk opgevangen bij één van de andere huizen in de straat. In overleg met woningbouwvereniging l'Escaut wordt tijdelijke woonruimte gezocht.

De hulp van de Stichting Salvage is ingeroepen om bewoners te helpen bij de schade.