Dode Goes niet overleden door ruzie

Toegevoegd: 08-10-2019, 16.12 uur
De aangehouden verdachte is weer in vrijheid gesteld.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

GOES - De dode man die zaterdagavond werd gevonden in Goes, is niet overleden ten gevolge van de ruzie eerder die dag. De aangehouden persoon is in vrijheid gesteld en wordt niet langer verdacht. Dat heeft de politie vandaag bekend gemaakt.

Voorbijgangers zagen het slachtoffer rond 17.55 uur op straat liggen voor de bankgebouwen bij de rotonde Admiraalsplein bij de Piet Heinstraat. Zij hebben tevergeefs getracht de man te reanimeren en alarmeerden de hulpdiensten. De politie heeft de afgelopen dagen uitgebreid onderzoek gedaan naar de doodsoorzaak.

Naast het sporenonderzoek zijn ook diverse getuigen gehoord. Ook de eerder aangehouden verdachte is meerdere keren verhoord. Verder heeft maandag sectie plaatsgevonden. De onderzoeksresultaten laten volgens de politie zien dat de man niet door de vechtpartij is overleden. "De officier van justitie heeft dan ook besloten om de Goesenaar in vrijheid te stellen. Hij is geen verdachte meer in deze zaak", zo meldt de politie.

Overigens is de exacte doodsoorzaak nog niet vastgesteld. Hier wordt nog verder onderzoek naar gedaan. Politie en justitie hebben vooralsnog echter geen aanwijzingen dat de man door een misdrijf om het leven is gekomen.

Jr (8-10-2019 om 16:35)
Ten eerste heel triest wat gebeurt is, sterkte aan de nabestaanden. Helaas is er altijd kans dat je “spontaan” zonder externe oorzaak komt te overlijden. Gelukkig is deze kans wel heel erg klein maar niet uit te sluiten. Zonder de details te weten is dit toch wel een verdachte situatie, ik hoop dat men alsnog de exacte doodsoorzaak kan achterhalen.