Brandweerman gewond bij prullenbakbrand

Toegevoegd: 15-10-2019, 10.14 uur
De brandweerman is in het ziekenhuis behandeld.
© Foto: 112Markiezaten.nl

OUD-VOSSEMEER - Een brandweerman is maandagavond gewond geraakt tijdens het blussen van een prullenbak die in brand stond bij de Oud-Vossemeersedijk in Oud-Vossemeer.

De brandweer kreeg rond 20.55 uur een melding binnen over het brandje. De blusploeg van Tholen ging zonder spoed ter plekke en constateerde dat bij een bushokje brand woedde in een prullenbak. Op het moment dat een brandweerman ter inspectie in de prullenbak keek, ontploften daarin één of twee spuitbussen waardoor er delen en brandende gassen in zijn gezicht kwamen.

De brandweervrijwilliger werd voor behandeling door de ambulancedienst naar het ziekenhuis gebracht. Daar werden zijn ogen uitgespoeld. De dienstdoende brandweerofficier heeft aangifte gedaan van brandstichting. De politie zoekt getuigen.

pascal zwaan (18-10-2019 om 20:52)
Niet slim. want als brandweerman moet je toch wel weten dat je niet zomaar ergens in moet kijken zonder te weten dat dat gevaar kan lopen.. in elk geval erg veel sterkte voor de brandweerman.
Wie zijn aangezicht brandt .. (15-10-2019 om 16:56)
Zo zie je maar, ook voor professionals zit het ongeluk in een klein hoekje. Maar waar was dan zijn gelaatsmasker/vizier/veiligheidskap ? En wat dacht hij dan te zien toen hij in die prullenbak ging kijken ? Ok jongens, ik weet het, gemakzucht, onderschatten, even niet nadenken en weg zijn je wenkbrauwen. Er had ook een Cobra 12 vuurwerkbom in kunnen liggen en dan was het ietsje anders gegaan. Blijf scherp, blijf opletten, ook voor niet professionals natuurlijk want wenkbrauwen groeien heel langzaam terug, en hele hoofden al helemaal niet. En je wil er toch een beetje jofel bij blijven lopen niet ?
pieter (15-10-2019 om 14:40)
20 jaar geleden, toen ik nog bij de brandweer zat werden wij geleerd dat veiligheid op de eerste plaats komt, dat betekend ademlucht op [masker]. Zeker voor een brandweerman [officier] geldt dat.