Tas achtergelaten bij overval Hrieps

Toegevoegd: 01-11-2019, 13.57 uur
De opdruk van de aangetroffen tas.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

GRIJPSKERKE - In verband met het onderzoek naar de overval op muziekfestival Hrieps is de politie op zoek naar informatie over een tas. De overval vond bijna een half jaar geleden plaats vanwege het onderzoeksbelang kon de politie niet eerder vragen stellen over de tas.

De bewuste tas, zwart van kleur en met de oranje opdruk 'Sporthuis Maartense Lange Noordstraat Middelburg' werd achtergelaten bij de woningoverval aan de De Keijerzerstraat in Grijpskerke in de vroege ochtend van zondag 12 mei. De tas is voorzien van een ritssluiting, twee handgrepen en een schouderhengsel.

De politie heeft nu een foto van de tas vrijgegeven en zoekt mensen die meer weten over de tas. “Het is bekend dat het een sponsortas is. Wij willen onder meer nog weten wanneer deze tas is uitgegeven, in welke regio, bij welke vereniging en bij welk sportteam”, aldus de politie. De tas zelf is overigens voor sporenonderzoek naar het Nederland Forensisch Instituut (NFI) gebracht.

Deze week werd overigens nog een zesde arrestatie verricht in het kader van het onderzoek naar de overval.

Michelle (1-11-2019 om 17:41)
Ton, de clubs werden toch maar mooi van tassen voorzien. Jij doet het voorkomen dat het alleen belang van Maartense is dat zijn wordt genoemd! Hij heeft het nodige voor de clubs gedaan in die tijd!
ton (1-11-2019 om 15:25)
Die tas is bijna antiek, Maartense sponserde in de jaren 70/80 vele sportclubs met vele artikelen, als zijn naam er maar op stond. Zal heel moeilijk worden om te achterhalen bij welke vereniging deze tas is uitgegeven.In die tijd strooide hij graag met artikelen, als er maar Maartense opstond.