Mishandelingen op hockeyfeest in Vlissingen

Toegevoegd: 28-11-2019, 16.45 uur
Mishandelingen op hockeyfeest in Vlissingen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Tim Koster

VLISSINGEN - De politie is een onderzoek gestart nadat twee personen aangifte hebben gedaan van mishandeling op een feestje van een sportclub aan de Sportweg in Vlissingen. Een van de slachtoffers liep hierbij een gebroken kaak op.

Het feest vond plaats van zaterdagavond 9 november op zondagnacht 10 november in het clubgebouw. Een 19-jarige feestganger liep rond 01.30 uur de toiletruimte in en zag dat een bekende van hem een klap op zijn hoofd krijgt. De jongeman loopt naar degene toe die de klap uitdeelde en sprak hem aan. Daarop wordt hij zelf geduwd waardoor hij ten val komt. Een kwartier later gaat hij naar buiten en ziet degene die hem de duw gaf en vraagt hem waarom hij dat had gedaan. Hij krijgt een forse klap tegen zijn gezicht en viel weer op de grond. In het ziekenhuis bleek dat zijn kaak op meerdere plekken was gebroken.

Een uur later rond 02.30 uur staat een 20-jarige jongeman buiten bij zijn fiets toen een jongeman naar hem toekomt en een fietslampje afpakt. Hij vraagt de jongen wat hij doet en de jongen reageert uitdagend met een “wat wil je doen dan” en maakt een vuistbeweging. Ook dit slachtoffer krijgt een flinke klap op zijn gezicht en valt van zijn fiets. Vervolgens wordt hij door meerdere jongens geschopt.  Beveiligers schoten te hulp en hebben de jongens verder tegengehouden.

De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de beide mishandelingen bij het feest. Het is nog onduidelijk of het om de zelfde dader gaat. De politie roept jongeren die iets gezien hebben of meer informatie hebben over de incidenten om dit bij de politie te melden. Ook komt de politie graag in contact met de jongere die als eerste werd geslagen in de toiletruimte.

Mijn mening (29-11-2019 om 17:38)
Bepaalde lui moet je extreem hard aanpakken anders stopt dit soort geweld nooit. Van mij mogen ze direct in een werkkamp geplaatst worden en met harde hand een beetje respect bijgebracht worden. Laat ze ook gelijk voor ALLE kosten opdraaien met een forse schadevergoeding erbij.
John (28-11-2019 om 21:05)
@}iemand iedereen weet ondertussen dat zodra er jonge marokannen naar een feest komen er hoe dan ook problemen onstaan. Alleen zijn er nog een hoop die de kop in het zand steken en vooral willen deugen. Helaas
Niemand (28-11-2019 om 20:10)
Wat voor bepaalde lui
Iemand (28-11-2019 om 18:19)
Je mag het schijnbaar niet zeggen, maar ik denk dat iedere Nederlander met gezond verstand deze bepaalde lui wel beu zijn.