Geen files

Grote brand Hoogeweg Wemeldinge

Toegevoegd: 07-12-2019, 02.51 uur - Update: 07-12-2019, 04.40 uur
Door: Manfred Berrevoets

WEMELDINGE - In een schuur en naastgelegen woning in Wemeldinge heeft vannacht een grote uitslaande brand gewoed.

Het vuur ontstond rond 01.45 uur in de schuur aan de Hoogeweg. De brandweer schaalde vrijwel direct op naar middelbrand. Tien minuten nadat het vuur was ontdekt, werd het sein grote brand gegeven. Dit onder andere om via een groot watertransport te zorgen voor voldoende bluswater. Er werden meerdere blusvoertuigen en een waterwagen ingezet. DNWG ging ter plekke om de gas- en elektriciteitstoevoer af te sluiten.

Om 02.30 uur liet de Veiligheidsregio Zeeland weten dat de brand via het dak was overgeslagen van de schuur naar de aangrenzende woning. Er was toen niemand meer in het pand aanwezig. Rond 03.55 uur kon het sein 'brand meester' worden gegeven. De schuur is geheel afgebrand. De woning staat nog overeind maar er is volgens de brandweer wel forse rook- en waterschade ontstaan.

Bij de brand is niemand gewond geraakt. De bewoners zullen de nacht elders doorbrengen. Een medewerker van de Stichting Salvage is ter plaatse om de bewoners bij te staan bij de afhandeling van de schade. De brandweer is nog aan het nablussen. Over de oorzaak van de verwoestende brand is nog niets bekend.