Reimerswaalse brandweermannen onderscheiden

Toegevoegd: 21-12-2019, 17.05 uur
Reimerswaalse brandweermannen onderscheiden
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - Twee brandweermannen uit de gemeente Reimerswaal hebben vanmiddag een Koninklijke Onderscheiding gekregen uit handen van burgemeester José van Egmond.

Sjaak van Boven uit Kruiningen is sinds november 1981 lid van de vrijwillige brandweer in Kruiningen. Van brandwacht heeft hij zich opgewerkt tot brandmeester. De laatste jaren is hij bevelvoerder. Ronald de Wee uit Yerseke is sinds 1994, dus ruim 25 jaar, lid bij de vrijwillige brandweer in Yerseke. Ook hij is na brandwacht, hoofdbrandwacht en later brandmeester te zijn geweest inmiddels actief als bevelvoerder. Hij is tevens plaatsvervangend ploegleider.

Burgemeester Van Egmond sprak haar waardering en dank uit voor de jarenlange beschikbaarheid van de twee en hun inzet voor het redden van mens en dier. De mannen werden beide benoemd als lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Leen (21-12-2019 om 23:28)
De beide brandweermannen van harte gefeliciteerd met jullie welverdiende onderscheidingen. Het is niet alleen brandjes blussen maar ook de ongevallen etc. Dat kan wel eens veel impact geven. Bedankt en met jullie alle anderen die zich vrijwillig inzetten.
een inwoner (21-12-2019 om 17:40)
Van harte gefeliciteerd met u beide onderscheidingen.We kunnen u allen niet missen .Mens en dier. Ik heb veel respect voor u.