Thoolse brandweermannen onderscheiden

Toegevoegd: 11-01-2020, 16.03 uur
Thoolse brandweermannen onderscheiden
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

SINT-MAARTENSDIJK - Acht vrijwilligers van de brandweerposten in de gemeente Tholen mogen zich sinds vanmiddag Lid in de Orde van Oranje-Nassau noemen.

De brandweerlieden kregen in Sport- en gemeenschapscentrum Haestinge in Sint-Maartensdijk uit handen van de Thoolse burgemeester. De meeste decorandi zijn actief bij de post in die plaats: Ben Schot is sinds 1975, Johan Dorst sinds 1987, Henk Stoutjesdijk sinds 1996 en André Stolk sinds 1999.

Peter Schoneveld is sinds 1989 brandweervrijwilliger en zit net als Jaco van der Welle (brandweerman sinds 1996) bij de post Tholen. Dat geldt ook voor Arjan Eskes (sinds 1999). Van de post Sint Philipsland werd Rien van Duuren onderscheiden. Hij is sinds 1987 lid van de vrijwillige brandweer.