Melding vermiste surfer op Veerse Meer

Toegevoegd: 09-02-2020, 16.01 uur
Melding vermiste surfer op Veerse Meer
© Foto: KNRM Veere

VROUWENPOLDER - De redders van het KNRM-station Veere zijn zondagmiddag uitgevaren na een melding over een vermiste surfer.

De vrijwillige bemanning van de reddingboot Oranje werd rond 15.40 uur gevraagd om naar het station te komen om te gaan zoeken naar de surfer. Vervolgens werd koers gezet richting het strandje bij de Veerse dam bij Vrouwenpolder.

De Veiligheidsregio Zeeland liet rond 15.55 uur weten dat de vermiste surfer toen weer gezien was en dat verdere inzet niet nodig was. De bemanning van de KNRM-reddingboot ging voor de zekerheid echter nog wel ter plekke en trof de surfer rond 16.00 uur zelf ook aan.

La Mere (10-2-2020 om 18:33)
Wie gaat er dan ook surfen met zulke wind? Je gaat toch immers ook niet motorrijden met mooi weer?
Peter Rijk (10-2-2020 om 17:32)
Wat een trieste reacties wederom, bij veel sporten zijn risico's verbonden ook bij surfen en de kick van grenzen zoeken. Of je dit nu op skeelers doet , in de sneeuw of op het water. Hulpdiensten zij lui die er voor gekozen hebben te helpen als het mis gaat, anders moet je dit niet gaan doen. zelf een gebroken mast gehad op het meer, jammer, maar het is een meer lui, binnen een half uur tot drie kwartier ben je aan land, tjonge tjonge. In mijn geval jammer, beetje koud, vervelend terug met spullen naar de auto , maar what the fuck , gewoon maandag weer werken
maartje (9-2-2020 om 22:32)
Wat weet iedereen t weer beter , de beste "surflui"staan aan wal , er zijn mensen die echt kunnen surfen met dit weer , en ja t is ook gevaarlijk.... maar er is niet veel meer op deze wereld waar je je met de elementen kunt meten , overal bordjes, geboden, verboden, limieten, hier mag niet dit en daarmag niet dat ..... Nederland is een grote verkeerstuin met allerlei regeltjes , en ja de KNRM moet ook wel eens meten of ze goed kunnen reageren , en GELUKKIG was de surfer alleen vast eregens even aan t uitrusten van de wedstrijd met wind en water en kwam ie gewoon weer tevoorschijn , jeetje gewoon een oerhollandse kerel of vrouw die sportief bezig is , niet zo mopperen mensen ....!!!!!!
Jan (9-2-2020 om 22:17)
Tjonge wat een reacties .Mensen van de KNRM moeten hun leven wagen, kosten verhalen op de surfer enz!!! Volgens mij denken veel mensen nog dat het veersemeer nog een open verbinding is met de Noordzee. En dat de KNRM nog met houtenboten en roeispanen het water op gaan. KNRM is een club goed getrainde mensen met goed materiaal. Bovendien ontvangen deze vrijwilligers nog geen €2- per uitruk. Dit is niet eens genoeg om hun brandstof te betalen als ze op moeten komen. Hier kunnen ze bij de VRZ (veiligheidsregio zeeland) nog wat van leren met hun dik betaalde vrijwilligers. Ik hoop de surfer heeft genoten van de harde wind!!!.
W (9-2-2020 om 20:34)
Arthur ,Volgens mij ook redelijk moeilijk om jezelf als vermist op te geven.
Mar (9-2-2020 om 20:11)
Ik snap da een surfer ,,verzot,, is op een goeie wind maar deze surfer is compleet gestoord net zoals meerdere surfers....beseffen totaal niet dat ze ons en andere kollegaas in gevaar brengen en dat deze acties kapitalen kosten aan hulpverlenende instanties ..van mij mogen ze zulke lui een boete geven of de kosten laten betalen van alle hulpverleners of verbod opleggen dat er niet gesurft mag worden bij een gevaarlijke windkracht