Verdachte vernielingen kerk opgepakt

Toegevoegd: 20-03-2020, 13.42 uur
De vandalen richtten voor duizenden euro's schade aan.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

MIDDELBURG - De politie heeft inmiddels één verdachte opgepakt voor de flinke reeks vernielingen in kerkgebouw De Morgenster in Middelburg.

Vanochtend meldde de politie dat vandalen woensdag tussen 15.30 en 17.15 uur voor duizenden euro's schade hadden aangericht in het kerkgebouw aan de Adriaen Lauwereyszstraat.

Volgens de politie is het onderzoek nog in volle gang maar is inmiddels wel een verdachte aangehouden en verhoord. “De andere sporen worden nader onderzocht, maar zeker is dat er meerdere verdachten zijn in deze zaak”, zo zegt de politie.

De politie roept andere daders op om zich vrijwillig te melden op het politiebureau.

Big Hearted (20-3-2020 om 20:38)
ach hee, misschien wel een wanhoopsdaad van een kind dat thuis moet zitten bij dronken ouders die hem/haar mishandelen. Kinderen raken ook gestressed en kunnen daar nog niet zo goed mee omgaan, net als veel volwassenen trouwens die zich ook asocialer en kinds gaan gedragen. Oordelen is makkelijk. En hoe je voor tienduizenden euro's schade maakt aan een slooppand is mij een raadsel, het riekt meer naar verzekeringsfraude als u het mij vraagt.
Mus (20-3-2020 om 18:21)
Echt een heel dom tijdverdrijf. De ouders krijgen een hele dure rekening . Moet je de pest pokken werken voor het schandalige gedrag van je kind.
Doop ! (20-3-2020 om 15:53)
@ pipo, je bent een terrorclown met je ophangen.
Pipo (20-3-2020 om 14:52)
Ophangen zulke gasten,kansloze mensen zijn het!!
Mercedes (20-3-2020 om 14:17)
Wat bezield deze gasten in godsnaam? Laat ze nu aub eens goed aangepakt worden en er niet afkomen met zo'n soft HALT programma. En maak de namen van de vandalen maar eens bekend in zo'n gemeenschap. Een zeer harde aanpak is het enigste wat helpt bij dit soort klojo's lijkt mij