Tweede Zeeuwse Coronapatiënt overleden

Toegevoegd: 21-03-2020, 15.00 uur - Update: 27-03-2020, 10.42 uur
Tweede Zeeuwse Coronapatiënt overleden
© Foto: HVZeeland.nl

MIDDELBURG - Een tweede Zeeuwse Coronapatiënt is overleden. Vandaag zijn drie nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat heeft de GGD Zeeland zojuist gemeld.

Na de toename van 13 besmettingen gisteren is het aantal vastgestelde Coronabesmettingen in onze provincie vandaag een stuk minder hard gestegen. Vandaag zijn namelijk ‘maar’ drie nieuwe gevallen gemeld door de GGD. Zij komen uit Bruinisse, Biggekerke en Sint Philipsland.

In Zeeland zijn nu 53 personen waarbij het COVID-19-virus middels laboratoriumonderzoek is vastgesteld. Twee van die personen zijn overleden. Gisteren werd al duidelijk dat een oudere bewoner van een zorginstelling in de gemeente Tholen donderdagavond was overleden. Daar is nu dus nog een sterfgeval bijgekomen.

Gisteren meldde ZorgSaam dat op dat moment 3 patiënten met het coronavirus in het ZorgSaam-ziekenhuis in Terneuzen waren opgenomen. Zij lagen op de Intensive Care (IC). In het Admiraal De Ruyterziekenhuis (ADRZ) liggen 9 personen met het Coronavirus. Vier van hen liggen op de IC.

Toeristen
De Veiligheidsregio Zeeland heeft vandaag opnieuw (dag)toeristen opgeroepen om niet naar Zeeland te komen en hun bezoek uit te stellen. Toeristen die al in de provincie zijn, worden gevraagd om hun verantwoordelijkheid te nemen en de maatregelen tegen het Coronavirus goed op te volgen.

Kaart Coronabesmettingen Zeeland
Van alle 53 besmette personen is de woonplaats nu bekend. Hieronder de bijgewerkte kaart met bevestigde Coronabesmettingen (klik op de plaatsen voor het aantal per plaats)

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Lamere (21-3-2020 om 22:01)
@Esther: en waarom ging je dan een rondje rijden??
bram goeree (21-3-2020 om 21:27)
Esther (21-3-2020 om 19:49)
En niet alleen de toeristen maar ook de lokale bevolking! Gezellig met z'n allen naar de meubelboulevard... Wij gingen een rondje rijden, ik schrok van de hoeveelheid mensen die gewoon doen alsof er niets aan de hand is.
Dré de Koning (21-3-2020 om 15:38)
Wat ik niet snap is dat ze niet gewoon verbieden toeristen te huisvesten en campings dwingen te sluiten in plaats van vragen weg te blijven. Dit is geen spelletje, het gaat om serieuze leven of dood zaken. Weg met dat gepamper...
Koos P. (21-3-2020 om 15:09)
Het aantal bekende besmettingen is minder hard gestegen, waarschijnlijk omdat er nu ook veel minder getest wordt. Het werkelijke (onbekende) aantal besmettingen ligt veel hoger!! Houd aub afstand mensen! Denk niet: het valt wel mee, mij overkomt niks of een hoop gedoe om niks. Ik zie nog steeds mensen gezellig bij elkaar op visite gaan, feestjes houden. Kleinkinderen op visite bij opa en oma. Dan denk ik: Waarom dringt het niet door?
G (21-3-2020 om 15:06)
de eerste persoon was al niet fit meer ? Was dat bij deze persoon ook zo is dit werkelijk de doods oorzaak van Corona of een bijzaak