Bedrijf Kapelle doneert 100.000 plastic handschoenen

Toegevoegd: 27-03-2020, 12.23 uur
Seasun leverde maar liefst 100.000 plastic handschoenen af in Nieuwdorp.
© Foto: Gemeente Kapelle
Door: Tim Koster

KAPELLE - Teeltbedrijf Seasun uit Kapelle heeft 100.000 plastic handschoenen afgeleverd bij het centrale inzamelpunt van de Veiligheidsregio Zeeland.

Zorgverleners zijn nog op zoek naar FFP2 maskers (EN 149-2001, of maskers van het type N95 (USA) of KN95 (China)), FFP3 maskers, beschermpakken (beschermende overall - Coverall - protective clothing), veiligheidsbrillen, overschorten (non-woven materiaal in kunststof (100% polypropyleen) vezels) en plastic halterschorten (“slagersschorten”).

Ook wordt gezocht naar hygiënische handalcohol (alcogel): bij voorkeur in kant en klare verpakking voor onmiddellijk gebruik. North Sea Ports roept ook op om handzeep in te leveren, bij voorkeur in kant en klare verpakking voor onmiddellijk gebruik. Tot slot worden ook chirurgische mondmaskers type IIR (EN14683) ingezameld.

Inleveren kan bij de Algemeen Commandant Geneeskundige Zorg (GHOR). Deze is 24 uur per dag te bereiken via 0118-421292. Inleveren kan van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur bij de brandweerkazerne in Nieuwdorp aan de Hertenweg 65 in Nieuwdorp.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

@3e wereldland (27-3-2020 om 14:19)
Wat een uitspraken, raken kant nog wal. Er kan niet zomaar voor elke onvoorziene situatie een berg voorraden zijn. Alsof u bergen wc papier in huis heeft. Vooralsnog doet BV Nederland het prima, laten we niet vergeten dat de hele wereld op zoek is naar deze beschermingsartikelen.... Dus als er niks gemaakt wordt, omdat fabrieken sluiten of de landen waar die fabrieken staan, zelf de boel opeisen, houdt het op hé?
3e wereldland NL (27-3-2020 om 13:40)
Ik vind het nog steeds ongelofelijk dat dit mega rijke land vol met multi miljonairs gebrek heeft aan de simpelste dingen en daarom moet bedelen bij haar eigen bevolking. Wat mij betreft een duidelijk teken dat bepaalde politieke stromingen totaal visieloos tekeer gaan als wilde roofdieren met eurotekens in hun ogen. Miljarden geven ze weg, maar een voorraadje essentiële dingen aanleggen hebben ze nooit gedaan, Het is altijd potverteren geweest, die wondereconomie gewoon bedrog, gewoon leugens en zelf er met miljarden vandoor en de rest mag de ziekte krijgen van ze. Hopelijk komt China of Cuba dan met een gift of hulp want zelf kan rutten en zijn clowns niets. de Incompetente Schande !