Bedrijf Kapelle doneert 100.000 plastic handschoenen

Toegevoegd: 27-03-2020, 12.23 uur
Seasun leverde maar liefst 100.000 plastic handschoenen af in Nieuwdorp.
© Foto: Gemeente Kapelle
Door: Tim Koster

KAPELLE - Teeltbedrijf Seasun uit Kapelle heeft 100.000 plastic handschoenen afgeleverd bij het centrale inzamelpunt van de Veiligheidsregio Zeeland.

Zorgverleners zijn nog op zoek naar FFP2 maskers (EN 149-2001, of maskers van het type N95 (USA) of KN95 (China)), FFP3 maskers, beschermpakken (beschermende overall - Coverall - protective clothing), veiligheidsbrillen, overschorten (non-woven materiaal in kunststof (100% polypropyleen) vezels) en plastic halterschorten (“slagersschorten”).

Ook wordt gezocht naar hygiënische handalcohol (alcogel): bij voorkeur in kant en klare verpakking voor onmiddellijk gebruik. North Sea Ports roept ook op om handzeep in te leveren, bij voorkeur in kant en klare verpakking voor onmiddellijk gebruik. Tot slot worden ook chirurgische mondmaskers type IIR (EN14683) ingezameld.

Inleveren kan bij de Algemeen Commandant Geneeskundige Zorg (GHOR). Deze is 24 uur per dag te bereiken via 0118-421292. Inleveren kan van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur bij de brandweerkazerne in Nieuwdorp aan de Hertenweg 65 in Nieuwdorp.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Nee hoor... (27-3-2020 om 20:26)
# 3e wereldland (handige naam trouwens) juist daarom moet je een voorraadje hebben als je zelf lomp bent en niets kan, zoals kabinet rutte dus. En dan nog waren die veel te laat met reageren dus ik zie uw punt niet. U zit gewoon in ontkenning en u bent bang dat het u geld gaat kosten en anders niet.
Broeder 25:17 (27-3-2020 om 20:21)
@ zuster, dus binnen een maand zijn die al over datum ? wat gek joh, die steriele FFP3 die ik hier in mijn hand heb staat toch echt 11/2022 op... u verteld dus niet de waarheid. Ik twijfel ook of u in de zorg werkt want die hadden toch recht op een overheid/werkgever die voor meer als een week of twee PBM's in voorraad heeft. Maar idd, SEASUN en China, Cuba bedankt dat u bijspringt wegens het FALEN van miljonairs rutte en zijn graaiers kornuiten die dus niets hadden omdat ze alles hadden wegbezuinigd terwijl ze zelf aan het plintenklotzen waren, een jubelstemming hadden ze, maar iets simpels als latex handschoentjes ? geef me geef me..en zelfs dan nog veeeeel te laat bestellen zodat dit nu nodig is. Wat een afgang...wat een schande.
Zuster (27-3-2020 om 16:06)
Wat een reacties maar niet 1 van: dank je wel voor dit gebaar. We kunnen alle beschermingsmiddelen erg goed gebruiken. Dit is zo’n uitzonderlijke situatie en je kunt nu eenmaal niet het hele magazijn vol hebben liggen, zeker omdat deze middelen ook een houdbaarheidsdatum hebben. Nogmaals: SEASUN, bedankt voor dit gebaar!
JP-tje (27-3-2020 om 15:04)
En Mark Rutten kan makkelijk geld strooien, bijna 100 miljard ! Is ONS belastinggeld ! De burger gaat weer alles betalen
TN'r (27-3-2020 om 14:59)
Precies NL ! Mooi gezegd ! Vind het ook erg bizar je de pensioenfondsen nu ineens NIET hoort !!! Komt hun wel goed uit minder ouderen.. Die hebben MILJARDEN in kas en ze komen weer geld vragen bij de belastingbetaler en burger acties.. Denk eens na, wie is de dupe van deze'crisis' ? Niet de rijken, die krijgen weer uitstel van alle betalingen en extra hulp terwijl er al jaren werd gezegd er een nieuwe crisis komt.. Je hoeft ineens geen hypotheek en lease auto meer af te lossen.. Hebzucht wint het weer ! Waar ook niemand over nadenkt is Corona door de seizoenen nog zeker 2.5 jaar blijft verspreiden over de wereld tot alle seizoenen zijn geweest op alle continenten... Wacht maar tot de stroom uitvalt of internetbedrijven failliet raken !
Mar (27-3-2020 om 14:26)
3e werledland U beschikt uiteraard over de gave om te voorspellen wat er op enig moment nodig is: beademingsapparaten, momdkapkjes, plastic handschoenen etc. Wat die multi mouiljonairs ermee te maken hebbebn is me een raadsel maar ik vermoed dat uw politieke voorkeuren daar een grote rol in hebben.Weer typisch een lanngs de zijlijn figuur die acheraf dat allemaal al voorspeld hadden terwijl legio anderne hun uiterste best doen in een moeilijke situatie en geen tijd hebben om naar uw gezwam te luisteren.