Weer coronapatiënt overleden, 10 nieuwe gevallen

Toegevoegd: 27-03-2020, 15.19 uur - Update: 27-03-2020, 15.26 uur
Weer coronapatiënt overleden, 10 nieuwe gevallen
© Foto: HVZeeland.nl

MIDDELBURG - Opnieuw is in onze provincie iemand overleden die besmet was met het coronavirus. Hiermee is het totaal aantal Zeeuwse sterfgevallen opgelopen tot 6. Er zijn ook tien nieuwe patiënten, zo meldt de GGD Zeeland.

De nieuwe patiënten zijn inwoners van Domburg, ’s-Gravenpolder, Middelburg (2), Oost-Souburg, Poortvliet, Sas van Gent, Scherpenisse, Schuddebeurs en Tholen. Hun besmetting is na laboratoriumonderzoek vastgesteld.

Het totaal aantal positief geteste mensen in onze provincie staat nu op 118. Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. "Dit komt doordat niet iedereen met een mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners. Het testbeleid is aangepast om vooral kwetsbare mensen beter te kunnen vinden en op tijd te kunnen behandelen", zo legt de GGD Zeeland uit.

De Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) heeft laten weten later vandaag te bepalen hoe de landelijke noodverordening wordt door vertaald naar de Zeeuwse situatie. ‘’Er kunnen verschillende besluiten uit voortvloeien voor bijvoorbeeld het toerisme in Zeeland. We verwachten hier eind van de middag of begin van de avond meer duidelijkheid over te kunnen geven’’, zo zegt de VRZ.

Kaart Coronabesmettingen Zeeland
Hieronder de bijgewerkte kaart met de woonplaats van de 118 bevestigde Coronabesmettingen (klik op de plaatsen voor het aantal per plaats).

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

@ Marco (28-3-2020 om 08:06)
Ongetwijfeld, die kun je vinden op de rouwpagina van de PZC
@ Marco (28-3-2020 om 01:03)
Doet dat er nu toe? Het is belangrijk dat mensen beseffen hoe nodig alle maatregelen zijn om meer doden te voorkomen. Zodra we niets meer horen over dode of besmette mensen, denken de meeste mensen dat 't allemaal wel meevalt.
Marco (27-3-2020 om 22:08)
Ik bedoelde te zeggen is er verder niemand overleden in Zeeland, aan ouderdom, enge ziekte of iets anders, dat word namelijk niet zo vaak gemeld. #coronamoe
@ Marco (27-3-2020 om 21:21)
Heb je 't stuk niet gelezen?
Marco (27-3-2020 om 15:53)
En verder zijn er geen mensen overleden in Zeeland ?
`Marina (27-3-2020 om 15:32)
Sterkte aan alle betrokken en beterschap voor de zieken.