Grote drukte milieustraat Goes

Toegevoegd: 28-03-2020, 13.37 uur
De gemeente Goes roept om vandaag niet meer naar de milieustraat te komen.
© Foto: Gemeente Goes
Door: Tim Koster

GOES - De gemeente Goes roept om vandaag niet meer naar de milieustraat te komen vanwege de grote drukte en wachttijden vanwege het aangepaste toegangsbeleid van het coronavirus.

Vanwege de enorme drukte op de Zeeuwse milieustraten zijn vanaf vrijdag 20 maart 2020 al verkeersregelaars ingezet om te ondersteunen bij de toegangsdosering op de milieustraten in Zeeland. Op iedere milieustraat wordt slechts een beperkt aantal voertuigen/mensen toegelaten om afval te lossen. Zodra een auto het terrein verlaat zal een nieuw voertuig worden toegelaten.

De gemeente Goes verzoekt mensen die écht naar de milieustraat moeten, op een andere dag terug te komen.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Oemoemenoe ? (29-3-2020 om 11:28)
Ik ben toch benieuwd wat de paniekhamsters allemaal gaan doen als hun voorraadkasten vol met WC papier staan, hun tuintjes opgeknapt, alle doe het zelf klusjes gedaan en hun zolders en garages ontdaan van alles wat weg kan.
m (29-3-2020 om 09:15)
in Middelburg staat er bij het terrein van de kringloopwinkel een container waar je gratis je oud papier kwijt kan. gewoon even je auto volladen dus. Ik weet niet of de container iedere dag open is. maar wel op dinsdag-woensdag en vrijdag. adres oude veereweg 3 terrein Ramsjburg
VdVonck (29-3-2020 om 00:26)
Hoezo kuddegedrag? Het is er altijd druk op zaterdag, zeker met goed weer en als men weer gaat klussen. Zelf bezoek ik ook regelmatig de milieustraat. Dat heeft niets met Corona te maken.
En de koe keek op (28-3-2020 om 15:34)
Belachelijk kuddegedrag.
Kees (28-3-2020 om 15:30)
Aan de ene kant is het begrijpelijk want de gemeenten in Zeeland zijn per direct gestopt met het ophalen van oud papier. Dit werd namelijk door vrijwilligers opgehaald met een ambtenaar in de truck. Dat mag niet meer want die vrijwilligers kunnen geen anderhalve afstand bewaren. en veiligheid voor alles. Dus word nu oud papier massaal gedumpt in de milieustraat. Wat files als gevolg heeft. Een andere optie is om het in de grijze container te doen maar dat kost weer 4 euro en dat wil men besparen. Ik stort het gewoon in de grijze bak. Deze toestand gaat lang duren want de piek word in mei verwacht. Dit zei de GGD ook nog. Dus het is pas in juli over
Tim Fakkeldij (28-3-2020 om 14:30)
Vuultje@ Omdat de gemeente iets doet aan de uitbreiding van het Corona virus, zijn ze fout bezig. Smaakte dat glas azijn vanmorgen?