Twee coronapatiënten overleden, 14 nieuwe gevallen

Twee coronapatiënten overleden, 14 nieuwe gevallen
© Foto: HVZeeland.nl
Door: Tim Koster

MIDDELBURG - De GGD Zeeland meldt dat er in onze provincie opnieuw twee personen zijn overleden die besmet waren met het coronavirus. Hiermee is het totaal aantal Zeeuwse sterfgevallen opgelopen tot 8. Ook zijn er 14 nieuwe patiënten die het virus hebben opgelopen.

De nieuwe patiënten zijn inwoners van Goes (4x), Kloosterzande, Nieuw- en Sint Joosland, Nieuwerkerk, Oostkapelle, Ritthem, Sint-Annaland, Sint Philipsland (2x), Terneuzen en Tholen. Het totaal aantal positief geteste mensen in Zeeland is nu opgelopen naar 132.

De Veiligheidsregio Zeeland heeft gisteren bekend gemaakt dat toeristisch en recreatief nachtverblijf vanaf maandag niet meer is toegestaan. De nieuwe regel geldt onder meer voor recreatieparken, kampeerterreinen en minicampings, kamperen bij de boer, kamerverhuur, B&B, pensions, jachthavens en camperplaatsen. Het geldt ook voor vakantiehuizen (ook tweede woningen) en strandhuisjes.

De GGD Zeeland verwacht dat in onze provincie pas in mei de piek wordt bereikt voor wat betreft het aantal coronapatiënten. Het RIVM is in de tussentijd voorzichtig positief over de recentste cijfers. "Het aantal gemelde nieuwe ziekenhuisopnames en Intensive-Careopnames neemt ook vandaag iets minder snel toe. Het aantal gemelde mensen dat is overleden aan COVID19 is lager dan gisteren. Ook vandaag neemt het aantal gemelde in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal gemelde overledenen minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten.  Als deze lijn zich doorzet kan over een aantal dagen geconcludeerd worden of de genomen maatregelen werken", zo schrijft het RIVM vandaag in een persbericht.

Kaart Coronabesmettingen Zeeland
Hieronder de bijgewerkte kaart met de woonplaats van de 132 bevestigde Coronabesmettingen (klik op de plaatsen voor het aantal per plaats).

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Mar (29-3-2020 om 13:27)
Ja-ja Wat heb je daar aan ??? Helemaal niets !!!!!
Ja-Ja (29-3-2020 om 09:58)
Graag leeftijd ,gewicht en onderliggende gezondheids toestand overledene vermelden. Daar heb ik als 74 jarige iets aan. Waarom word dat niet vermeld? Sterkte voor de nabestaande.
Johan (28-3-2020 om 19:54)
Maar het was verder wel gezellig met carnaval in Sas en Hulst?
john (28-3-2020 om 15:37)
Het is misschien beter de tunnel te sluiten en de belgische grens open ,voor zeeuws vlaanderen ,het grote gevaar komt niet uit Belgie maar uit BRABANT