Weer 20 nieuwe Zeeuwse coronabesmettingen

Toegevoegd: 29-03-2020, 14.29 uur - Update: 29-03-2020, 14.39 uur
Weer 20 nieuwe Zeeuwse coronabesmettingen
© Foto: HVZeeland.nl

MIDDELBURG - Opnieuw zijn er flink wat nieuwe coronapatiënten in Zeeland. De GGD Zeeland meldt namelijk 20 nieuwe gevallen. Slechts één keer eerder kwamen er zoveel nieuwe Zeeuwse patiënten bij op één dag. Er zijn geen nieuwe sterfgevallen gemeld.

Het totaal aantal Zeeuwen met een middels laboratoriumonderzoek bevestigde coronabesmetting is met deze 20 nieuwe besmettingen opgelopen naar 152. De nieuwe patiënten komen uit Arnemuiden, Axel, Goes (2x), Graauw, Hulst (2x), Middelburg, Oost-Souburg, Sint-Maartensdijk (2x), Sint Philipsland (3x), Terneuzen, Tholen (3x) en Vlissingen (2x).

Gisteren werden in Goes drie eerste boetes uitgedeeld vanwege het overtreden van de laatste noodverordening. De drie betraden tegen de regels in sportpark Het Schenge. Het sportpark is door de gemeente Goes aangewezen als verboden gebied. Vanaf morgen 12.00 uur ‘s middags zal ook handhavend worden opgetreden tegen toeristisch/recreatief nachtverblijf.

Kaart Coronabesmettingen Zeeland
De meeste coronabesmettingen in onze provincie zijn overigens gemeld in Tholen-stad: 17 in totaal. Goes heeft er 16, Terneuzen en Vlissingen beiden 11 en Middelburg 10. Alle andere plaatsen hebben minder dan 10 bevestigde besmettingen. Hieronder de bijgewerkte kaart met de woonplaats van de 152 bevestigde Coronabesmettingen (klik op de plaatsen voor het aantal per plaats).

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Echte zeeuw (30-3-2020 om 22:54)
@Sjaak goedbloed: belgisch kenteken betekent niet dat iemand uit België komt. Wij hebben ook Belgisch kenteken omdat mijn man in België werkt.
Sjaak Goedbloed (30-3-2020 om 14:26)
Ik zie hier nog tientallen Belgische auto's rondrijden ! waarom weigeren we ze ook niet aan de grens ?
Joris (30-3-2020 om 11:05)
@Wim: Inderdaad meneer Wim, ook dunbevolkte gebieden ontkomen niet aan besmetting zoals eerder wel wel verondersteld. Toen dit virus alleen nog in China rondwaarde buitelden de 'deskundigen' en politici over elkaar heen om te roepen dat de kans dat er hier een uitbraak kwam 'zeer ondenkbaar' is terwijl er Boeings vol reizigers uit China dagelijks in Europa leegstroomden. Nu is de hele wereld in rep en roer.
Wim (30-3-2020 om 07:14)
Ook zeeland word niet gespaard door de coronavirus ondanks de dunne bevolking in zeeland wat enige weken geleden gedacht werd
Joris (29-3-2020 om 16:38)
Oost-Souburg, zondagmiddag: Alle parkeerplaatsen in de straat bezet met onbekende auto's: Familieleden en vrienden van wijkgenoten die massaal even op bezoek gaan. En straks weer over Nederland uitzwermen en weer werken en winkelen met eventuele besmetting. Nee, dat virus blijven we rondsturen op deze manier.